Yeni İpek Yolu Projesi çerçevesinde Çin ve Türkiye arasındaki sınır ötesi e-ticaret ile ilgili bir araştırma
Künye
Shi, Y. (2021). Yeni İpek Yolu Projesi çerçevesinde Çin ve Türkiye arasındaki sınır ötesi e-ticaret ile ilgili bir araştırma. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.Özet
Yeni İpek Yolu Çin'in dünya ticaretini dönüştürecek olan yüzyılın en büyük projesi olarak kabul edilmektedir. Projenin Türkiye dahil Avrupa, Asya Orta Doğu ve Afrika'da bulunan çok sayıda ülkeye ekonomi, altyapı, politika, sosyal ve kültürel iletişim açılarından olumlu etkileri olacağı düşünülmektedir. Yeni İpek Yolu kara, deniz ve dijital ipek yollarını kapsayan geniş kapsamlı bir girişimdir. Bu kapsamda Dijital İpek Yolu gelişen sınır ötesi ticarette birlikte sözkonusu ülkeler arasında ticari ilişkilerde önemli bir kanal olarak ortaya çıkmaktadır. Bu kapsamda son yıllarda önplana çıkan e-ticaret, sınır ötesi e-ticaret konuları giderek daha önemli hale gelecektir. Bu çalışmanın amacı Çin'li tüketicilerin Türk ürünleri konusundaki algılarını, satın alma isteklerini, sınır ötesi e-ticaret platformu kullanım eğilimlerini belirleyerek, Türkiye'de Çin'li tüketicileri hedefleyen firmalar için önerilerde bulunmaktır. Yeni İpek Yolu, sınır ötesi e-ticaret kavramı, Çin ve Türkiye'deki sınır ötesi e-ticaretin mevcut yapısı açıklanmıştır. Proje kapsamında gelişmesi beklenen Çin ve Türkiye arasındaki ticari faaliyetlerde potansiyel bir pazar olarak Çin tüketicilerin sınır ötesi e-ticaret kullanım alışkanlıkları ve Türk ürünleri ile ilgili algıları belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre Çinli tüketiciler Türk ürünlerini pek tanımamakta ve ürünleri satın alabilecekleri herhangi bir elektronik platform bilmemektedirler. The New Silk Road is regarded as the biggest project of the century that will transform China's world trade. The project will have positive effects on many countries in Europe, Asia, Middle East and Africa, including Turkey, in terms of economy, infrastructure, policy, social and cultural communication. It is predicted that a commercial road referred to by the new Silk Road will be an important channel in commercial relations between these countries on the digital silk road. In this context, e-commerce and cross-border e-commerce issues, which have come to the fore in recent years, will become more and more important. The purpose of this study is to determine the perceptions of Chinese consumers on Turkish products, their willingness to buy, and their tendency to use the cross-border e-commerce platform, and to make recommendations for companies targeting Chinese consumers in Turkey. In this study, the New Silk Road, the concept of cross-border e-commerce, the current structure of cross-border e-commerce in China and Turkey are explained. As a potential market in commercial activities between China and Turkey, which are expected to develop within the scope of the project, cross-border e-commerce usage habits of Chinese consumers and their perceptions about Turkish products were tried to be determined. According to the results of the research, suggestions were made for a potential e-commerce activity for Turkish products in the Chinese market. According to the results of the research, Chinese consumers do not know Turkish products very well and do not know any electronic platform where they can buy products.