• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Doktora Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Doktora Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ergenlerde sosyal ortamlarda gelişmeleri kaçırma korkusu ile öznel iyi oluş arasındaki ilişki: Sosyal karşılaştırma ve yalnızlığın aracı rolü

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (2.616Mb)

Tarih

2021

Yazar

Çifçi, Süleyman
Kumcağız, Hatice

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Çifçi, S. (2021). Ergenlerde sosyal ortamlarda gelişmeleri kaçırma korkusu ile öznel iyi oluş arasındaki ilişki: Sosyal karşılaştırma ve yalnızlığın aracı rolü. (Doktora tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.

Özet

Bu araştırmada, ergenlerde sosyal ortamlarda gelişmeleri kaçırma korkusu ile öznel iyi oluş arasındaki ilişkide, sosyal karşılaştırma ve yalnızlığın aracı rolü incelenmiştir. Araştırmaya, 1000 lise öğrencisi (505 kadın ve 495 erkek) katılmıştır. Araştırmada, "Eksik Kalma Korkusu Ölçeği", "Ergenler İçin Öznel İyi Oluş Ölçeği", "Sosyal Karşılaştırma Ölçeği", "UCLA Yalnızlık Ölçeği-Kısa Formu" ve "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Verilerin analizinde, Pearson moment korelasyon analizi ve yapısal eşitlik modeli tekniği olan yol analizi kullanılmıştır. Korelasyon analizi sonucunda sosyal ortamlarda gelişmeleri kaçırma korkusu, öznel iyi oluş, sosyal karşılaştırma ve yalnızlık arasında anlamlı ilişkiler olduğu belirlenmiştir. Yol analizi sonucunda ergenlerde sosyal ortamlarda gelişmeleri kaçırma korkusu ile öznel iyi oluş arasındaki ilişkide sosyal karşılaştırmanın aracılık etkisinin olduğu belirlenmiştir. Yol analizi sonucunda ergenlerde sosyal ortamlarda gelişmeleri kaçırma korkusu ile öznel iyi oluş arasındaki ilişkide yalnızlığın da aracılık rolünün olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonucunda, ergenlerde sosyal ortamlarda gelişmeleri kaçırma korkusu ile öznel iyi oluş arasındaki ilişkide cinsiyet, algılanan anne tutumu, algılanan baba tutumu, günlük internet kullanım süresi ve sosyal medya hesaplarını kontrol sıklığının ise düzenleyici etkisi bulunmamaktadır. Araştırmanın bulguları, alanyazın ve araştırmalar ışığında tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.
 
This study examines the mediating role of social comparison and loneliness in the relationship between the fear of missing out and subjective well-being in adolescents. 1000 adolescent individuals (505 female and 495 male) participated in this research. "Fear of Missing Out Scale", "Adolescent Subjective Well-Being Scale", "Social Comparison Scale", "UCLA Loneliness Scale-Short Form" and "Personal Information Form" were used in this research. Pearson product-moment correlation analysis and path analysis which is one of the structural equation model techniques were used for data analyses. Correlation analysis' results showed that there was a significant positive correlation between the fear of missing out, subjective well-being, social comparison and loneliness. Path analysis' results showed that social comparison had a mediating role in the relationship between the fear of missing out and subjective well-being in adolescents. Path analysis' results showed that loneliness also had a mediating role in the relationship between fear of missing out and subjective well-being in adolescents. As a result of the research, gender, perceived maternal attitude, perceived father attitude, daily internet usage time and frequency of checking social media accounts do not have a moderator effect on the relationship between the fear of missing out on social media and subjective well-being in adolescents. The results of the research are discussed in the light of literature and researches, suggestions are presented.
 

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/139790.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/33474

Koleksiyonlar

  • Doktora Tez Koleksiyonu [28]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.