Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılıç, Melda
dc.contributor.authorAvcı, Canan
dc.contributor.authorKalkan, Sinan
dc.date.accessioned2022-08-26T07:30:36Z
dc.date.available2022-08-26T07:30:36Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationKILIÇ M, KALKAN S, AVCI C (2021). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuklardaki Problem Davranışı Belirleme ve Davranışa Müdahale Stratejileri. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 35(1), 38 - 52. 10.33308/26674874.2021351239.en_US
dc.identifier.issn1300-1272 / 2667-4874
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33308/26674874.2021351239
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/33399
dc.descriptionTam Metin / Full Texten_US
dc.description.abstractBu çalışma, okul öncesi öğretmenlerinin çocuklarda görülen problem davranışları belirleyebilme durumlarını ve problem davranışlara müdahalede tercih ettikleri stratejileri incelemeyi amaçlayan nitel bir araştırmadır. Araştırmada durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcılarının belirlenmesinde amaçlı rastgele örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Çalışmanın katılımcıları 15 okul öncesi öğretmenidir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanmış Öğretmen Görüşme Formu kullanılmıştır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Bulgular, okul öncesi öğretmenlerinin problem davranışları belirlemede zorluk yaşadıklarını göstermektedir. Bunun yanı sıra öğretmenlerin çocukların problem davranışlarına müdahalede tercih ettikleri stratejilerin etkisi zayıf stratejiler olduğu görülmüştür. Bulgular, öğretmen eğitimi ve hizmet içi eğitim bağlamında tartışılmıştır. Bu bağlamda okul öncesi öğretmenlerine okul öncesi dönemdeki problem davranışlar ve problem davranışlara müdahale stratejileri ile ilgili hizmet içi eğitim desteği verilmesinin faydalı olacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to examine early childhood teachers' ability to identify problem behaviors in children and their preferred strategies for intervention in problem behaviors. The research is designed as a case study. The purposeful random sampling method was used in determining the participants of the study. Participants of the study were 15 early childhood teachers. The data were collected by semi-structured interview technique. In the analysis of the data, content analysis method was used. Findings showed that early childhood teachers had difficulties in determining problem behaviors. Besides this, it had been observed that the strategies which teachers preferred to intervene problem behaviors of children had weak effects. The findings were discussed in the context of teacher training and in-service training. Within this context, it would be beneficial to provide in-service training support to early childhood teachers on problem behaviors and problem behavior intervention strategies in early years.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.33308/26674874.2021351239en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectproblem davranışen_US
dc.subjectmüdahale stratejilerien_US
dc.subjectsosyal-duygusal gelişimen_US
dc.subjectokul öncesi öğretmenien_US
dc.subjectokul öncesi eğitimen_US
dc.subjectproblem behavioren_US
dc.subjectintervention strategiesen_US
dc.subjectsocial-emotional developmenten_US
dc.subjectearly childhood teacheren_US
dc.subjectpreschool educationen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin çocuklardaki problem davranışı belirleme ve davranışa müdahale stratejilerien_US
dc.title.alternativePreschool teachers’ identification of problem behavior in children and intervention strategiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-8013-875Xen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9313-4977en_US
dc.contributor.institutionauthorKılıç, Melda
dc.contributor.institutionauthorAvcı, Canan
dc.identifier.volume35en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage38en_US
dc.identifier.endpage52en_US
dc.relation.journalYaşadıkça Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster