• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The evaluation of the secondary-school english curricula according to bloom’s revised taxonomy

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (455.1Kb)

Tarih

2021

Yazar

Dalkılıç, Melek Nisa
Büyükahıska, Dilek

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

DALKILIÇ M. N,BÜYÜKAHISKA D (2021). The Evaluation of the Secondary-School English Curricula According to Bloom’s Revised Taxonomy. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 7(2), 389 - 404. Doi: 10.31464/jlere.982511.

Özet

This study aims to evaluate the extent of the objectives in theSecondary-School English curriculum concerning cognitive levels inBloom’s taxonomy. This aim underlies the first question of the study.The second and third questions inquire about the comparison amongthe grades and the homogeneity. Along with the adoption of thequalitative method, document and content analysis were implementedto categorize the objectives. The number of the curriculum objectiveswas 245 from 5th to 8th graders. Three notable outcomes were reached.First, each grade substantially suggests lower-order thinking skills.Besides, understanding is the surpassing level regardless of the grades.Lastly, receptive skills were dominantly consulted in lower-orderthinking levels, while higher-order thinking skills were mainly appliedin productive skills. Consequently, the research concludes that theobjectives in the curriculum are not sufficient enough in developinghigher-order thinking skills of secondary-school students.

Kaynak

Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi

Cilt

7

Sayı

3

Bağlantı

https://doi.org/10.31464/jlere.982511
https://hdl.handle.net/20.500.12712/33300

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [11]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.