Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılıç, Osman
dc.contributor.authorBaşer, Uğur
dc.contributor.authorEryılmaz, Gamze
dc.date.accessioned2022-05-31T10:08:56Z
dc.date.available2022-05-31T10:08:56Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationKILIÇ O,BAŞER U,ERYILMAZ G (2021). Tüketicilerin Yerli Tarım Ürünü Satın Alma Tercihini Etkileyen Faktörler: Samsun İli Örneği, Türkiye. Iğdır Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 11(3), 2342 - 2349. Doi: 10.21597/jist.814979.en_US
dc.identifier.issn2146-0574 / 2536-4618
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21597/jist.814979
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/33294
dc.descriptionTam Metin / Full Texten_US
dc.description.abstractDünyada yeterli ve güvenli gıdaya erişim sorunu, yerli üretimi korumanın ve tarım ürünleri açısından kendine yeterli olmanın önemini ortaya çıkarmıştır. Bu durum, tarım ürünleri konusunda başta tüketiciler olmak üzere tüm paydaşlarla ilgili geliştirilecek politikaların önemini artırmıştır. Bu bağlamda birçok ülke öncelikli olarak tarım ürünlerinin üretimi, işlenmesi ve ticaretiyle ilgili yasal önlemler almaya başlamıştır. Bu araştırmanın amacı, tüketicilerin tarım ürünü satın alırken dikkat ettikleri özellikler ile yerli tarım ürünü satın alma tercihi üzerine etkili olan sosyo-ekonomik faktörleri ortaya koymaktır. Araştırmanın materyalini, Samsun ili kentsel alanda yaşayan ve tarım ürünü satın almada etkili olan 384 tüketiciyle yapılan anketler oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre, tüketicilerin tarım ürünü satın alırken dikkat ettikleri dört önemli özellik; sırasıyla son kullanma tarihi, tat/lezzet, üretim tarihi ve ürünün sağlıklı olmasıdır. Tüketicinin yerli tarım ürünü satın alma tercihi üzerine evli olmanın ve hanehalkı sayısının pozitif; yaş, eğitim, gelir ve yurt dışı deneyiminin ise negatif yönde etkili olduğu tespit edilmiştir. Tüketicilerin yerli tarım ürünü satın alma tercihini etkileyen faktörler göz önünde bulundurularak oluşturulacak pazarlama stratejileri, firmaların belirledikleri hedef kitlenin kendi müşteri portföyüne dönüşmesine katkı sağlayacaktır.en_US
dc.description.abstractThe problems experienced in accessing adequate and safe food in the world have revealed the importance of protecting domestic production and being self-sufficient in terms of agricultural products. This has increased the importance of the policies to be developed for all stakeholders, especially consumers, on agricultural products. In this context, many countries have started to take legal measures primarily related to the production, processing and trade of agricultural products. The purpose of this study is to reveal the socio-economic factors that affect the characteristics consumers pay attention to when purchasing agricultural products and the preference to purchase domestic agricultural products. The material of the research consists of surveys with 384 consumers living in the urban area of Samsun and effective in purchasing agricultural products. According to the research results, four important features that consumers pay attention to when buying agricultural products; the expiration date, taste/flavor, production date, and the healthy of the product respectively. Upon the preference of the consumer to purchase domestic agricultural products, the number of households to be married and the number of households had positive effect; however, age, education, income and experience abroad had negative effect. Considering the factors affecting the preference of consumers to purchase domestic agricultural products, the marketing strategies to be created will contribute to the conversion of the target group determined by the companies to the customer portfolio.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIğdır Üniversitesien_US
dc.relation.isversionofhttps://doi.org/10.21597/jist.814979en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectyerli tarım ürünüen_US
dc.subjectsatın alma tercihien_US
dc.subjecttüketici davranışıen_US
dc.subjectlogit modelen_US
dc.subjectdomestic agricultural producten_US
dc.subjectpreference to purchaseen_US
dc.subjectconsumer behavioren_US
dc.subjectlogit modelen_US
dc.titleTüketicilerin yerli tarım ürünü satın alma tercihini etkileyen faktörler: Samsun ili örneği, Türkiyeen_US
dc.title.alternativeFactors influencing consumers’ preference of purchasing domestic agricultural products: the case of Samsun province, Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Ziraat Fakültesi, Tarım Ekonomisi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0129-4034en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4961-2764en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-4440-8687en_US
dc.contributor.institutionauthorKılıç, Osman
dc.contributor.institutionauthorBaşer, Uğur
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage2342en_US
dc.identifier.endpage2349en_US
dc.relation.journalIğdır Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster