Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTökel, Enes Buğra
dc.date.accessioned2022-05-30T20:52:34Z
dc.date.available2022-05-30T20:52:34Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationTökel, E. B. & Arık, Ş. (2021). Kanonik bağlamda The Giver filminin okunması ve bir çözüm önerisi olarak postmodernizm. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (68), 473-489. Doi: 10.51290/dpusbe.898243en_US
dc.identifier.issn1302-1842 / 2587-005X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.51290/dpusbe.898243
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/33273
dc.description.abstractFelsefe ve bilim, sanatın tüm dallarıyla sürekli iletişim hâlindedir. Bunun yanı sıra sanat akımlarının temelinde her daim bir felsefenin bulunması, bu birlikteliği perçinleyen unsur olarak görünür. Bu bağlamda The Giver adlı sinema filmi söz konusu ilişkiler ağının bir ürünü olarak karşımıza çıkmaktadır. Filmde kullanılan tekniklerde, işlenen konu ve temada ‘felsefe ve sanat ilişkisi’ başlığı altında pek çok ortak nokta mevcuttur. Ayrıca filmin daha önce yazılmış bir romandan uyarlanması, ele alınan konu için oldukça uygun bir zemin oluşturmaktadır.Edebiyatın kendine has bir şekilde kullanılmayıp, kanonik bir boyut kazanması, onun değerinde bir eksilmeye sebebiyet verir. Edebiyat kanonları bu açıdan oldukça dikkat edilmesi gereken bir konudur. Belli bir zümrenin kendi niyetleri doğrultusunda bir sanat kanonu oluşturmaya çalışması bazı dönemlerde rastlanılan bir davranıştır. Filmde de toplumun bir kanona maruz bırakılması durumu işlenmektedir. Bu çalışmada, filmdeki kanonik unsurlar ortaya çıkartılmaya ve söz konusu kanonik unsurlara bir çözüm önerisi olarak postmodern düşüncenin savları ortaya konmaya çalışılacaktır.en_US
dc.description.abstractPhilosophy and science are in constant communication with all branches of art. Besides, the fact that there is always a philosophy at the basis of art movements seems to be a factor that reinforces this unity. In this context, the movie named The Giver appears as a product of the network in question. In the techniques used in the film, there are many common points in the subject and theme under the title of 'philosophy and art relationship'. In addition, the adaptation of the film from a novel written earlier provides a very suitable basis for the subject. The fact that literature is not used in its own way and that it is instrumental in malicious purposes causes a decrease in its value. Literary canons are an issue to be considered in this respect. It is a behavior encountered in certain periods to try to form an art canon in line with the intentions of a certain group. In the film, the situation of the society being exposed to a canon is covered. In this study, the canonical elements in the film will be revealed and the arguments of postmodern thought as a solution proposal for these canonical elements will be tried to be revealed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKütahya Dumlupınar Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.51290/dpusbe.898243en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectThe Giveren_US
dc.subjectkanonen_US
dc.subjectedebiyaten_US
dc.subjectpostmodernizmen_US
dc.subjectsinemaen_US
dc.subjectcanonen_US
dc.subjectliteratureen_US
dc.subjectpostmodernismen_US
dc.subjectcinemaen_US
dc.titleKanonik bağlamda The Giver filminin okunması ve bir çözüm önerisi olarak postmodernizmen_US
dc.title.alternativeReading The Giver movie in a canonic context and postmodernism as a solution proposalen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-5893-7504en_US
dc.contributor.institutionauthorTökel, Enes Buğra
dc.identifier.issue68en_US
dc.identifier.startpage473en_US
dc.identifier.endpage489en_US
dc.relation.journalDumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster