• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The mediating role of metacognitive self-regulation skills in the relationship between problem-posing skills and mathematics achievement of primary pre-service teachers

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (642.4Kb)

Tarih

2021

Yazar

Özçakır Sümen, Özlem

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Özçakır Sümen, Ö. (2021). The mediating role of metacognitive self-regulation skills in the relationship between problem-posing skills and mathematics achievement of primary pre-service teachers. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 8(3). 2081-2096.

Özet

Metacognitive self-regulation is the ability to organize an individual's mental activities according to his/her goals, and it has been found to affect students' mathematics achievement. However, its relationship with problem-solving and posing skills is still not clarified. This study aims to examine the mediating role of metacognitive self-regulation skills in the relationship between primary pre-service teachers' problem-posing skills and mathematics achievement. Participants consist of 165 primary pre-service teachers studying at different grade levels in the Primary School Teaching Department. The data were collected with the metacognitive self-regulation scale and the problem-posing test consisting of semi-structured problem-posing questions. The proposed hypothesis regarding the role of metacognitive self-regulation in the relationship between problem-posing and mathematics achievement in the study was tested by structural equation modeling and confirmed by bootstrap analysis. Analysis results revealed that problem-posing and metacognitive self-regulation significantly predicted mathematics achievement, but metacognitive self-regulation was not a significant mediator between problem-posing and mathematics achievement.

Kaynak

International Online Journal of Education and Teaching (IOJET)

Cilt

8

Sayı

3

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12712/33197

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [13]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.