Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTezel, Kadir Vefa
dc.contributor.authorKiraz, Büşra
dc.date.accessioned2022-04-26T12:05:53Z
dc.date.available2022-04-26T12:05:53Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationTezel, K. V. ve Kiraz, B. (2021). Wiki-Ed’de şiir: Öğretmen adaylarının şiir ve şiir öğretimi hakkındaki ön yargılarını değiştirmek. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(1), 262-274. Doi: 10.16916/aded.789393en_US
dc.identifier.issn2147-6020 / 2147-6020
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.16916/aded.789393
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/33168
dc.description.abstractİngilizce öğretmek için hevesli olan öğretmenleri yetiştiren eğitmenler olarak, öğrencilerimizin genel olarak şiir öğretme fikrinden korktuğunu görüyoruz. Ayrıca, şiirin onların gönderildikleri okullarda kendi alanlarında öğretmeleri istenen en yaygın tür olduğunu da görüyoruz. Kanada ve İngiltere'deki mesleğe yeni başlayan öğretmenleri bir Wiki'de bir araya getiren bu projeye onların şiir öğretme konusunda hissettikleri bazı gerilimleri araştırmak için giriştik. Projeye dahil olan 56öğretmen adayı tarafından ifade edilen yedi önyargı belirledik: Öğrenciler şiiri sıkıcı bulmakta ve ona direnç göstermekteydiler; okul hayatları boyunca öğretmen adaylarının tecrübe ettiği şekliyle şiir seçkinci ve çoğu zaman erişilemezdi; şiir çoğu sınıfta yüzeysel olarak vardır ve zaman kısıtlamaları söz konusu olduğunda İngilizce programlarından kolayca çıkartılabilen bir süs olarak kabul edilir; öğrenciler tarafından yazılan şiiri değerlendirmek zordur; analize aşırı vurgu yapmak şiir öğretiminin çoğu zaman merkezinde yer alır; ve şiir tek başına yapılan bir sanattır. Bu makalenin geri kalanında bu ön yargıların etrafındaki bazı yorumları ve öğretmen adaylarının sözlerinin kendilerinin yaptığı öğretim ve genel olarak şiir öğretimi üzerindeki olası etkilerini ele alacağızen_US
dc.description.abstractAs instructors who prepare aspiring teachers to teach English, we find that our students are often intimidated by the idea of teaching poetry. We also find that it is the most common genre that they are asked to teach in their field placements in the schools. We undertook this project, which brings together beginning teachers in Canada and England on a wiki, to explore some of the tensions they felt about teaching poetry.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.16916/aded.789393en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectwikien_US
dc.subjectşiiren_US
dc.subjectWiki-Ed şiiren_US
dc.subjectşiir öğretimien_US
dc.subjectpoetryen_US
dc.subjectWiki-Ed poetryen_US
dc.subjectteaching poetryen_US
dc.titleWiki-Ed’de şiir: Öğretmen adaylarının şiir ve şiir öğretimi hakkındaki ön yargılarını değiştirmeken_US
dc.title.alternativeWiki‐Ed poetry': Transforming preservice teachers’ preconceptions about poetry and poetry teachingen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-6855-0752en_US
dc.contributor.institutionauthorKiraz, Büşra
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage262en_US
dc.identifier.endpage274en_US
dc.relation.journalAna Dili Eğitimi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster