Show simple item record

dc.contributor.authorBakır, Vedat
dc.contributor.authorBüyükgöze Kavas, Ayşenur
dc.date.accessioned2022-04-26T11:20:21Z
dc.date.available2022-04-26T11:20:21Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationBakır, V. & Büyükgöze-kavas, A. (2021). Çocukların kariyer gelişiminde ebeveyn desteği ve sosyo-demografik özelliklerin rolü. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (51), 119-136. Doi: 10.53444/deubefd.780311en_US
dc.identifier.issn1302-5147 / 2602-2850
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.53444/deubefd.780311
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/33155
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim 7. ve 8.sınıf öğrencilerinin kariyer gelişimlerini ebeveyn desteği ve sosyo-demografik değişkenler açısından incelemektir. Araştırma verileri, 2017-2018 eğitim öğretim yılında bir ilçedeki ilköğretim 7. ve 8.sınıfta öğrenim görmekte olan 1288 öğrenciden toplanmıştır. Verilerin toplanmasında, Kişisel Bilgi Formu, Çocuklar İçin Kariyer Gelişim Ölçeği ve Kariyere İlişkin Ebeveyn Desteği Ölçeği (KİEDÖ) kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre kız öğrencilerin bilgi, merak, denetim odağı, zaman perspektifi, benlik kavramı, sözel teşvik ve duygusal destek puanları erkek öğrencilerden anlamlı derecede yüksek; erkek öğrencilerin ise anahtar figür ve kariyere ilişkin modelleme düzeylerinin daha yüksek olduğu bulunmuştur. Sınıf düzeyine göre incelendiğinde ise 8.sınıflarda bilgi ve denetim odağı düzeyleri 7.sınıf öğrencilerinden anlamlı derecede yüksek bulunmuştur. Ancak araçsal yardım boyutunda 7.sınıf öğrencilerinin düzeyleri 8. sınıf öğrencilerinin düzeyinden daha yüksek bulunmuştur. Gidilmesi hedeflenen lise türüne göre en yüksek puanların sırasıyla Fen, Anadolu/İmam Hatip, Meslek lisesi şeklinde olduğu görülmektedir. Bitirilmek istenen en son okul için en yüksek puandan en düşük puana doğru doktora, yüksek lisans, lisans, önlisans ve lise sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the career development in terms of parental support and sociodemographic variables. The research data were collected from 1288 students attending in the 7th and 8th grades of primary education in the 2017-2018 academic year. The data were collected by Personal Information Form, Career Development Scale for Children, and Career-Related Parental Support Scale. According to the findings, female students' knowledge, curiosity, locus of control, time perspective, selfconcept, verbal encouragement, and emotional support scores were significantly higher than male students; male students were found to have higher levels for key figures and careers. When analyzed by grade level, knowledge and locus of control levels in 8th grades were significantly higher than 7th grade students; Instrumental help levels of 7th grade students were also found higher. According to the type of high school that wants to go, the highest scores were seen as Science, Anatolia / Imam Hatip, Vocational High School, respectively. For the last school to be completed, the highest scores were obtained for the doctorate, graduate, undergraduate, and high school respectively.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDokuz Eylül Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.53444/deubefd.780311en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectkariyer psikolojik danışmanlığıen_US
dc.subjectçocuklarda kariyer gelişimien_US
dc.subjectebeveyn desteğien_US
dc.subjectcareer counselingen_US
dc.subjectcareer development in childrenen_US
dc.subjectparental supporten_US
dc.titleÇocukların kariyer gelişiminde ebeveyn desteği ve sosyo-demografik özelliklerin rolüen_US
dc.title.alternativeThe role of parental support and socio-demographics variables on children’s career developmenten_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-9072-7040en_US
dc.contributor.institutionauthorBüyükgöze Kavas, Ayşenur
dc.identifier.issue51en_US
dc.identifier.startpage119en_US
dc.identifier.endpage136en_US
dc.relation.journalDokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record