Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDoğan, Mevlüde
dc.contributor.authorBayraktar Kurt, Esra
dc.date.accessioned2022-04-13T22:05:09Z
dc.date.available2022-04-13T22:05:09Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationDoğan M. & Bayraktar Kurt, E. (2021). Origaminin matematik dersi öğretim programındaki kavram ve kazanımlarla ilişkilendirilmesi üzerine bir çalışma. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 18 (41), 3237-3259. Doi: 10.26466/opus.834525en_US
dc.identifier.issn2528-9527 / 2528-9535
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26466/opus.834525
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/33126
dc.description.abstractBu çalışmada, lisansüstü eğitim alan öğretmenler ve öğretmen adaylarının origami etkinliklerini farkettikleri matematiksel kavramlar ve kazanımların incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile gerçekleştirilen araştırmanın katılımcıları amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Araştırmanın örneklemi birdevlet üniversitesinde İlköğretim Matematik Öğretmenliği programına kayıtlı 11 lisansüstü öğrenciden oluşmaktadır. Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programı’nın incelendiği derste küp ve kare piramide ait origami etkinliklerini gerçekleştirmeleri için yönergeler sunulmuş, katılımcılardan bu yönergeler doğrultusunda ortaya çıkan modelleri Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programı’nda mevcut olan kavram ve kazanımlarla ilişkilendirmeleri istenmiştir. Origami ile elde edilen küp ve kare piramit modellerine yönelik yazılı olarak toplanan veriler nitel araştırma yöntemlerinden içerik analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma verilerinden elde edilen bulgulara göre küp modelinde en sık karşılaşılan kavramlar; köşegen, kare, açıortay, dikdörtgen ve dik üçgendir. Karepiramit modelinde en sık karşılaşılan kavramlar ise kare, dikdörtgen, köşegen ve açıortay olmuştur. Her iki modelde de en fazla Geometri ve ölçme öğrenme alanındaki kazanımlarla ilişkilendirmeler gerçekleştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to examine the mathematical concepts and attainments that teachers and prospective teachers associate with origami activities. Participants of the study were determined by using convenience sampling. The sample of the research consists of 11 graduate students enrolled in the Primary Mathematics Teaching program at a public university. In the lesson in which the Middle School Mathematics Curriculum was examined, the participants were asked to associate the emerging models with the concepts and acquisitions in the mathematics program in line with the instructions provided for performing origami activities of the cube and square pyramid. The data collected in writing for the models obtained with origami were analysed by using content analysis method. According to the findings, the most frequently encountered concepts in the cube model are; diagonal, square, bisector, rectangle, and right triangle and in the square pyramid model are square, rectangle, diagonal and bisector. Both models have been associated with the gains in the often Geometry and measuring learning area.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİdeal Kent Yayınlarıen_US
dc.relation.isversionof10.26466/opus.834525en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectorigamien_US
dc.subjectlisansüstü öğrencileren_US
dc.subjectmatematik dersi öğretim programıen_US
dc.subjectmatematiksel kavramlar ve kazanımlaren_US
dc.subjectgraduate students,en_US
dc.subjectmathematics curriculumen_US
dc.subjectmathematical concepts and acquisitionsen_US
dc.titleOrigaminin matematik dersi öğretim programındaki kavram ve kazanımlarla ilişkilendirilmesi üzerine bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeA study on associating of origami with the concepts and acquisitions in the mathematics curriculumen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0938-3023en_US
dc.contributor.institutionauthorDoğan, Mevlüde
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue41en_US
dc.identifier.startpage3237en_US
dc.identifier.endpage3259en_US
dc.relation.journalOPUS Toplum Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster