Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzçakır Sümen, Özlem
dc.date.accessioned2022-04-08T11:41:12Z
dc.date.available2022-04-08T11:41:12Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationÖzçakır Sümen, Ö. (2021). İlkokul öğrencilerinin matematiksel bilgiyi farklı temsil biçimlerine dönüştürebilme becerileri. EKEV Akademi Dergisi, (87), 507 - 524, Doi: 10.17753/Ekev1994en_US
dc.identifier.issn1301-6229 / 2148-0710
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.17753/Ekev1994
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/33102
dc.description.abstractÖğrencilerin soyut matematik kavramlarını anlamasında matematiksel bilginin farklı temsil biçimlerinin önemli rolü vardır. Bu çalışmada dördüncü sınıf öğrencilerinin matematiksel bilgiyi farklı temsil biçimlerine dönüştürebilme becerileri incelenmiştir. Çalışmaya kolay ulaşılabilir örneklemle seçilen bir devlet okulunun dördüncü sınıfında öğrenim gören 30 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın verileri, açık uçlu sorulardan oluşan Matematiksel Bilginin Farklı Temsil Biçimleri Testi ile toplanmıştır. Ayrıca öğrencilerin testteki her bir sorudan sonra farklı temsil biçimleri arasında dönüşüm yaparken zorlandıkları noktalara ilişkin görüşleri alınmıştır. Veriler çalışma kapsamında geliştirilen rubrik kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin matematik problemlerinde verilen bilgileri farklı temsil biçimlerinde ifade edebilme becerilerinin “orta” düzeyde olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin matematiksel bilgiyi en kolay “tablo” şeklinde ifade edebildikleri; “grafik” olarak ifade etmekte ise zorlandıkları görülmüştür. Ayrıca, iki özelliğe ait bilgiler içeren problemlerdeki temsil türleri arasında dönüşüm yapmakta daha fazla zorluk yaşadıkları belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractDifferent representations of mathematical knowledge have an important role in students' understanding of abstract mathematics concepts. In this study, the skills of fourth grade students to transform mathematical knowledge into different representations were investigated. 30 fourth-graders selected with convenience sampling participated in the study. The data of the research were collected with the Test of Different Representations of Mathematical Knowledge consisting of open-ended questions. Students' opinions about the difficulties in the test questions were also taken. The data were analyzed using the rubric developed in the study. As a result of the research, the skills of the students to transform the mathematical knowledge into different representations were found to be at the “medium” level. It was also seen that students were able to express mathematical knowledge mostly in the type of a table and had difficulty mostly in expressing it graphically. Besides, it has been found that it is more difficult for students to express the mathematical knowledge in the representation types that contain knowledge about the two features.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherErzurum Kültür Eğitim Vakfıen_US
dc.relation.isversionof10.17753/Ekev1994en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectfarklı temsil türlerien_US
dc.subjectgrafiken_US
dc.subjectilkokul öğrencilerien_US
dc.subjectmatematiksel bilgien_US
dc.subjecttabloen_US
dc.subjectdifferent representation typesen_US
dc.subjectelementary school studentsen_US
dc.subjectgraphsen_US
dc.subjectmathematical knowledgeen_US
dc.subjecttableen_US
dc.titleİlkokul öğrencilerinin matematiksel bilgiyi farklı temsil biçimlerine dönüştürebilme becerilerien_US
dc.title.alternativeThe skills of elementary school students to transform mathematical knowledge into different representationsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-5140-4510en_US
dc.contributor.institutionauthorÖzçakır Sümen, Özlem
dc.identifier.issue87en_US
dc.identifier.startpage507en_US
dc.identifier.endpage524en_US
dc.relation.journalEKEV Akademi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster