Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKıroğlu, Kasım
dc.contributor.authorTut, Edip
dc.contributor.authorAydoğmuş, Mücahit
dc.contributor.authorTorun, Nurdan
dc.date.accessioned2022-03-14T20:19:07Z
dc.date.available2022-03-14T20:19:07Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationKIROĞLU K,TUT E,AYDOĞMUŞ M,TORUN N (2021). Ara Tatilin Okuma Yazma Öğrenme Sürecine Yansımaları. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(2), 451 - 469. Doi: 10.16916/aded.868770en_US
dc.identifier.issn2147-6020 / 2147-6020
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.16916/aded.868770
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/33016
dc.descriptionTam Metin / Full Texten_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ara tatilin ilk okuma yazma öğrenme sürecine yansımalarını öğretmen görüşleri çerçevesinde ortaya koymaktır. Araştırmada temel nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Samsun ilinin Atakum ilçesine bağlı ilkokullarda görev yapan 24 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubu maksimum çeşitlilik örneklemesi yoluyla belirlenmiş ve Atakum’daki her ilkokuldan bir sınıf öğretmeni çalışmaya dahil edilmiştir. Araştırmada veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla ve öğretmenlerle yapılan yüz yüze görüşmeler neticesinde elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmada, öğretmenlerin görüşlerine göre ara tatilin öğrencilere duyuşsal boyutta etki ettiği ve bu durumun öğrencilerin ilk okuma yazma öğrenme süreçlerini etkilediği sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca ara tatilin ilk okuma yazma öğrenme sürecine etki etmesinde; okul tipi, ebeveyn desteği, teknolojik imkanlar, okul öncesi eğitim, tatil öncesi işlenen ses grubu sayısı gibi birtakım etmenlerin rol oynadığı sonuçlarına ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine the effects of the midterm break on the process of learning basic literacy skills based on teachers’ opinions. The study employed the basic qualitative research design. The study group consisted of 24 classroom teachers working at primary schools in the Atakum district of the province of Samsun in the 2019-2020 academic year. The sample was formed through maximum variation sampling and one teacher was selected from each primary school. The data were collected during interviews with teachers using a semi-structured interview form. The collected data were analyzed through content analysis. The results showed that midterm breaks affected students’ literacy skills affectively and that this repercussion affected the process of basic literacy learning in the students. In addition, it was found that a number of factors such as school type, parental support, technological resources, preschool education, and the number of letter clusters taught at school before the semester holiday played a key role in the process of learning basic literacy skills during the midterm break.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMehmet Kurudayıoğluen_US
dc.relation.isversionof10.16916/aded.868770en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectara tatilen_US
dc.subjectilkokulen_US
dc.subjectokumaen_US
dc.subjectyazmaen_US
dc.subjectilk okuma yazma öğretimien_US
dc.subjectmidterm breaken_US
dc.subjectelementary schoolen_US
dc.subjectreadingen_US
dc.subjectwritingen_US
dc.subjectteaching literacyen_US
dc.titleAra tatilin okuma yazma öğrenme sürecine yansımalarıen_US
dc.title.alternativeThe effects of midterm break on the process of learning literacy skillsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-5711-9182en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2191-6539en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1418-1100en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9783-5260en_US
dc.contributor.institutionauthorKıroğlu, Kasım
dc.contributor.institutionauthorTut, Edip
dc.contributor.institutionauthorAydoğmuş, Mücahit
dc.contributor.institutionauthorTorun, Nurdan
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage451en_US
dc.identifier.endpage469en_US
dc.relation.journalAna Dili Eğitimi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster