Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞeren, Nurbanu
dc.contributor.authorTut, Edip
dc.contributor.authorÇolak, Elif Aydın
dc.contributor.authorKıroğlu, Kasım
dc.date.accessioned2022-03-09T10:38:53Z
dc.date.available2022-03-09T10:38:53Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationŞeren, N., Tut, E., Aydın-Çolak, E. & Kıroğlu, K. (2021). Türkiye ve Kanada’daki (Alberta Eyaleti) sosyal bilgiler öğretim programlarının beceri boyutu açısından karşılaştırılması. TEBD, 19(1), 292-311. https://doi.org/10.37217/tebd.843175en_US
dc.identifier.issn2459-1912
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.37217/tebd.843175
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/33011
dc.descriptionFull-Texten_US
dc.description.abstractBir karşılaştırmalı eğitim çalışması olan bu araştırmanın amacı, Türkiye ve Kanada’daki (Alberta Eyaleti) Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarını beceri boyutu açısından incelemektir. Araştırma deseni temel nitel araştırmadır. Veriler doküman incelemesi yoluyla toplanmış ve birincil veri kaynağı olarak her iki ülkenin resmi internet sitelerinden ulaşılan güncel Sosyal Bilgiler Öğretim Programları kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yoluyla analiz edilmiştir. Ülkelerin sosyal bilgiler öğretim programlarında yer alan temel beceriler ve sınıf düzeyi bazındaki beceriler irdelenerek “benzerlikler” ve “farklılıklar” temaları altında işlenmiştir. Bulgulara bakıldığında Türkiye’deki Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ile Kanada’daki (Alberta Eyaleti) Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda kazandırılması hedeflenen temel beceriler hem sayısal olarak hem de içeriklerinin açıklanması bakımından farklılık göstermektedir. Bunun yanında eleştirel düşünme, araştırma, iletişim, karar verme, problem çözme ve sosyal katılım becerileri ortak olarak her iki ülke programında da yer almaktadır. Ayrıca sınıf düzeyi bazında verilen becerilerin Kanada’daki (Alberta Eyaleti) Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda dört ana başlık altında şekillendiği görülmektedir. Bu kapsamda elde edilen sonuçlar ilgili literatür ışığında tartışılmış ve birtakım önerilere yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study, which is a comparative education study, is to investigate the social studies curriculum in Turkey and Canada (Alberta Province) in terms of skill dimension. the research design is basic qualitative research. Data were collected through document analysis, and current social studies curriculums on websites of both countries were used as a source of primary data. Data obtained were analyzed through descriptive analysis. It was observed under the themes “similarities” and “differences” by examining basic skills included in the social studies curriculum and skills on the basis of grade level. According to the findings, basic skills to be acquired in the social studies curriculum in Turkey and Canada (Alberta Province) differ both numerically and in terms of explanation of their content. In addition, critical thinking, research, communication, decision making, problem solving, and social participation skills are commonly included in both countries’ curriculum. Besides, it is seen that skills taught on the basis of grade level are shaped under four main titles in the social sciences curriculum in Canada (Alberta Province). In this context, the results obtained were discussed in the light of the relevant literature, and some suggestions were recommended.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGazi Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.37217/tebd.843175en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectkarşılaştırmalı eğitimen_US
dc.subjectSosyal Bilgiler Öğretim Programıen_US
dc.subjectbecerileren_US
dc.subjectKanadaen_US
dc.subjectcomparative educationen_US
dc.subjectSocial Studies Curriculumen_US
dc.subjectskillsen_US
dc.subjectCanadaen_US
dc.titleTürkiye ve Kanada’daki (Alberta Eyaleti) Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının Beceri Boyutu Açısından Karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeComparison of Social Studies Curriculum in Turkey and Canada (Alberta Province) in terms of Skill Dimensionen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0119-1684en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2191-6539en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4195-6730en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-5711-9182en_US
dc.contributor.institutionauthorŞeren, Nurbanu
dc.contributor.institutionauthorTut, Edip
dc.contributor.institutionauthorÇolak, Elif Aydın
dc.contributor.institutionauthorKıroğlu, Kasım
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage292en_US
dc.identifier.endpage311en_US
dc.relation.journalTürk Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster