• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Doktora Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Doktora Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yaygın din eğitimi kapsamında kadının eğitimi / Ayşegül Gün (Yiğit) ; Danışman Mustafa Köylü

Tarih

2011

Yazar

Gün, Ayşegül

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Yaygın din egitimi, örgün egitim faaliyetlerinin dısında, halkı din konusundaaydınlatmak amacıyla, çesitli zaman ve mekânlarda verilen egitimdir. Bu baglamda,oldukça önemli bir faaliyet alanı olan yaygın din egitimi çalısmalarının halkın tümüneulasacak nitelikte olması gerekir. ste bu arastırma, yaygın din egitimi baglamındakadınların durumunu degerlendirmek amacıyla yapılmıstır. Çalısma, dört bölümdenolusmaktadır. lk bölümde, arastırmanın amacı, önemi ve kullanılan yöntemtanıtılmakta; ikinci bölümde arastırmanın kuramsal çerçevesi olarak, psiko-sosyalaçıdan, dini ve kültürel açıdan, yaygın din egitimi açısından kadındegerlendirilmektedir. Üçüncü bölümde, bulgular ve yorum bulunmaktadır. Sonbölümde ise, elde edilen bulguların özetlendigi sonuç ve öneriler kısmı yer almaktadır.Arastırmada, örneklem grubu olarak seçilen ve Samsun ili sınırları içerisinde yasayan600 kadına, arastırmacı tarafından hazırlanan 30 soruluk anket formu 2009 yılındauygulanmıstır. Bu sorular arasında yer alan yas, egitim durumu, mesleki ve medenidurum ile yerlesim yeri, bagımsız degiskenler olarak belirlenmistir. Belirlenen bu besbagımsız degiskenle, ankette yer alan birtakım sorulardan elde edilen verilerkarsılastırılmıs, elde edilen sonuçlar yorumlanarak degerlendirilmistir. Sonuçta, yasınilerlemesi ile beraber kadınların günlük ibadetlerini daha düzenli bir biçimde yapmaegilimi gösterdigi, Diyanet sleri Baskanlıgı’nın cami içi hizmetlerinden daha çokfaydalandıgı, yapılan dini içerikli programları daha düzenli bir sekilde izledigi tespitedilmistir. Egitim durumuna göre degerlendirildiginde, özellikle günlük ibadetleriyapma ve dini içerikli programları izleme açısından, egitim seviyesi düsük olankadınların daha olumlu bir tutum içerisinde oldukları görülmüstür. Mesleki durumdegiskenine göre, ev hanımlarının diger meslek sahibi kadınlarla karsılastırıldıgında,günlük ibadetlerini daha düzenli bir sekilde yaptıkları ve dindarlık algılarının da dahayüksek oldugu ortaya çıkmıstır. Kadınların dini konuları ögrenmek konusundakitutumları dindarlık algılarında ise, medeni durum ve yerlesim yeri degiskenleriaçısından anlamlı bir farklılasmanın olmadıgı tespit edilmistir.

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/74620.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/31599

Koleksiyonlar

  • Doktora Tez Koleksiyonu [80]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.