Needs asseeement of the prep-class students in the faculty of medicine at Ondokuz Mayis University / Özlem Yeniçeri ; Danışman Nalan Kızıltan
Özet
Bu çalışma 2006-2007 Akademik Yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi'nde (OYDEM) İngilizce eğitimi almakta olan Tıp Fakültesi öğrencilerinin yabancı dil öğrenim gereksinimlerini belirlemek amacıyla yürütüldü. Hazırlık öğrencilerinin yabancı dil öğrenimindeki gereksinimlerini belirlemek için dört sormaca geliştirildi. Geliştirilen sormacalar Tıp Fakültesi hazırlık öğrencilerine, daha önce hazırlık eğitimi almış Tıp Fakültesi birinci sınıf öğrencilerine, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesinde görev yapan öğretim üyeleri ve yçneticilerine uygulandı. Tıp hazırlık öğrencilerinin gereksinimlerini belirlemeye yönelik "Sormaca I" ve hazırlık öğrencilerinin iletişim becerilerini sorgulayan "Sormaca II" verildi. Bir önce İngilizce hazırlık eğitimini alan Tıp Fakültesi birinci sınıf öğrencilerine "Sormaca III" ve Tıp Fakültesi öğretim üyeleri ve yöneticilerine "Sormaca IV" verildi. Tüm sormacalar Likert ölçeğine göre hazırlanmış olup, elde edilen veriler SPSS istatistiksel programıyla çözümlenip, değerlendirildi.Yapılan gereksinim değerlendirmesi sonucunda, Tıp Fakültesi hazırlık öğrencilerinin yabancı dil öğrenimindeki gereksinimlerin neler olduğu belirlendi. OYDEM'de uygulanmakta olan İngilizce hazırlık programının Tıp Fakültesi hazırlık öğrencilerinin gereksinimlerini yeterli düzeyde karşılamadığı ortaya çıktı. Tıp Fakültesi hazırlık öğrencileri özel amaçlı yabancı dil öğretimi temelli, yazılı ve sözlü iletişim becerilerinde dili işlevsel olarak kullanabilecekleri bir içeriğe sahip hazırlık programının öğrencilerin hem yabancı dil çğrenimi için hem de gelecekteki alan çalışmaları için daha yararlı buldukları görüşünde birleşti.