Märchen im fremdsprachenunterricht / Fatma Altur; Danışman Mustafa Çolak.
Özet
Bu çalışmanın amacı masalların yabancı dil öğretiminde materyal olarak kullanılmasıyla öğrencilerin okuma,dinleme ve yazma becerilerinin daha olumlu geliştirilmesidir.Masalların bir kültür taşıyıcısı olması, belirli bir yapısı ve kolay anlaşılır içeriği bulunması, öğrenmeyi ve öğretmeyi daha kolaylaştırması nedeniyle yabancı dil dersinde kullanılmaya uygundur.Bu araştırma Ondokuz Mayıs Üniversitesinde Almanca Bölümünde ve henüz dil öğrenimlerinin temel basamağında bulunan öğrenciler üzerinde gerçekleştirilmiştir.Deney ve kontrol grubu olmak üzere iki grup oluşturulmuştur.Seçilen masallara okuma,dinleme ve yazma becerilerini geliştirmeye yönelik bazı alıştırmalar ve aktiviteler geliştirilmiştir.Bu geliştirilen alıştırma ve aktiviteler deney grubuna uygulanmıştır.Kontrol grubuna ise bilgi içeren metinler kullanarak eski metin çözümleme yöntemleri ile bir uygulama yapılmıştır.İki grup arasında bir farkın olup olmadığını anlayabilmek içinde her iki gruba uygulama öncesinde ve sonrasında testler uygulanmıştır.Uygulanmış olan ön testte her iki grupta fark yokken, yani her iki grupta aynı seviyedeyken uygulama sonunda yaptığımız son testte fark çıkmıştır.Uygulama grubunun not ortalamaları kontrol grubunun not ortalamalarından daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.Bu verilerden masalların Almanca dersinde kullanımıyla temel Almanca basamağında olan öğrencilerin okuma, dinle ve yazma becerilerinin geliştiği ve arttığı görülmüştür.