Using the role-play technique in teaching English İdioms to enhance communicative effectiveness of efl learners / Canan Özcan; Danışman Gülay Er
Özet
Bu deneysel çalışma İngilizce deyimlerin öğretilmesinde rol oynama tekniğinin kullanımının olumlu etkilerini ortaya çıkarmak amacıyla yürütülmüştür.Çalışmanın evrenini Samsun ili ilçesinde öğretim yapan devlet okulları yabancı dil sınıfları örneklemini ise Bafra Kızılırmak Lisesi dokuzuncu sınıf öğrencileri oluşturmaktadır.Bu çalışmada 25 kişiden oluşan bir deney grubu ve 26 kişiden oluşan bir kontrol grubu bulunmaktadır.Her iki gruba öğretilen deyimler 20 eylemsel deyim ile sınırlandırılmıştır.Deney grubu "iletişimsel sorular" ve "rol oynama tekniği" ile öğretim görürken kontrol grubu ise "tanım eşleştirme", "boşluk doldurma" ve "yeniden ifade etme" gibi geleneksel kelime öğretim teknikleri ile öğretim görmiştir.Verilerin analizinde t-testi tekniği kullanılmıştır…