Eine untersuchung im rahmen der multiplen intelligenz theorie zur erweiterung der sprechfertigkeit der vorbereitungsstudenten der deutschsprachenabteilung / İlkay Ayvaz Bir; Danışman Hasan Bolat
Özet
Türkiye de yabancı dil bölümlerindeki öğrencilerin sözlü iletişim alanında eksikliklerinin olduğu sık dile getirilen bir konudur.Kullanılan geleneksel konuşma tekniklerinin ve ders kitaplarının öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmeleri için yeterli düzeyde olmadığı görüşü ağırlık kazanmaktadır.Bu çalışmanın amacı Çoklu Zeka Kuramı çerçevesinde Ondokuz Mayıs Üniversitesi Alman Dili Eğitimi Bölümü Hazırlık Sınıfı öğrencilerinin Konuşma Becerilerinin daha ileri düzeyde geliştirilmesini sağlamaktır.Ayrıca bu çalışma öğrencilerin sözlü iletişimde güdülenmelerini hedeflemektedir.Bu nedenle bu çalışmada öğrencilerin Çoklu Zeka Kuramına dayalı olarak Konuşma Becerilerini güçlendiren ve bunların derste seçimli bir sistem olarak kullanılabileceği Konuşma Etkinlikleri sunulmakta ve bu etkinliklerin derste yoğunlaştırılması önerilmektedir.