Some suggested brain-based techniques for teaching writing skills in prep-classes at Ondokuz Mayıs University / Ayşegül Kuş; Danışman Nalan Kızıltan
Özet
Bu çalışmada Ondokuz Mayıs Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü İngiliz Dili Eğitimi Hazırlık sınıfı orta düzey öğrencilerinin yazma becerilerini geliştirmek ve yazma becerisini farkındalığı yaratmak amacıyla bazı beyin temelli yazma becerileri teknikleri geliştirilmiştir.Geliştirilen teknikler I.ve II. Öğretim öğrencilerine uygulanmıştır.Her iki gruptaki öğrencilere uygulama öncesi ve sonrası bir tutum ölçeği uygulanmıştır.Öğrencilerin yapılan etkinliğe yönelik tutumlarını gözlemlemek amacıyla tutum ölçekleri verilmiş verilen bu tutum ölçeklerinden yola çıkılarak Değerlendirme Formu geliştirilmiş ve sonuçlar bir istatistiksel analiz programı olan SPSS t-test ve madde test analiz yolu ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin beyin temelli etkinliklerle olumlu bir tutum geliştirip geliştirmediklerini saptamak amacıyla çalışmanın başında ve sonunda ortak yazma becerisi tutum testi geliştirilmiş ve verilerin değerlendirilmesi sonucunda ön ve son tutum ölçeği arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur.Elde edilen bulgular öğrencilerin yazma becerilerinde kullanılan etkinliklere karşı olumlu baktıklarını göstermiştir.Bu nedenle de beyin temelli yazma becerileri tekniklerinin öğrencilerin İngilizce yazma becerilerini geliştirmekte ve yazma becerilerine karşı farkındalık yaratmada etkili olduğu söylenebilir.