Teaching English to young learners through fairy tales / İlknur Özgönenel; Danışman Zerrin Eren
Özet
Bu çalışmada masal yoluyla İngilizce öğretiminin geleneksel öğretim yöntemlerine kıyasla ilköğretim okulu altıncı sınıf öğrencileri üzerindeki etkililiği araştırıldı.Araştırma için rastlantısal olarak iki grup seçildi.Deney grubu İngilizce yi masallara dayalı etkinlikler yardımı ile öğrenirken kontrol grubu da geleneksel yöntemlerle öğrendi.Uygulama süresince her iki gruptaki öğrencilere dört adet başarı sınavı ve on dördüncü haftanın sonunda da son sınav uygulandı.Öğrencilerin sözcük bilgileri, yapı bilgisi yetileri, okuma ve yazma becerilerindeki başarıları Student t-testi olarak adlandırılan istatistiksel bir yöntem ile karşılaştırıldı ve değerlendirildi.Bu amaçla Minitab 13 adlı istatistiksel çözümleme yazılımı kullanıldı.Sınav sonuçlarına göre her iki grubun ortalama başarı puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur.Elde edilen veriler deney grubundaki öğrencilerin kontrol grubundaki öğrencilerden daha başarılı olduğunu göstermektedir.Ayrıca deney grubundaki öğrencilerin konuşma becerilerinde, kendi içlerinde bir ilerleme kazanıp kazanmadıkları araştırmacı ve sınıfın İngilizce öğretmeni tarafından SOLOM testi kullanılarak ölçüldü ve Student t-test ile değerlendirildi.Test sonucuna göre deney grubundaki öğrencilerin kendi içlerinde bir ilerleme kazandıkları söylenebilir.Öğrencileri bildikleri masallarla İngilizce öğrendiklerinde daha başarılı olup olmadıkları ve ayrıca masallardan üretilen etkinliklerin öğrencileri geleneksel dil öğretim yöntemlerine kıyasla daha iyi güdüleyip güdülemeyeceği araştırıldı.İstatistiksel değerlendirmelerin sonucunda öğrencilerin bildikleri masallarla daha başarılı oldukları ve masallardan üretilen etkinliklerin öğrencileri %85 oranında güdülediği ortaya çıkmıştır.Bu çalışma ilköğretim okulu öğrencilerine İngilizce öğretiminde masallara dayalı etkinliklerin geleneksel dil öğretim yöntemlerine oranla daha etkili olduğunu göstermiştir.