Multiple strategies for multiple intelligences-based portfolio assessment in elementary schools / Deren Başak Akman; Danışman Nalan Kızıltan
Özet
Bu çalışmada ilköğretim öğrencilerinin hazırladığı Çoklu Zeka Kuramı temelli çalışma dosyalarının öğrencilerin İngilizce öğrenmelerindeki katkıları araştırıldı.Araştırma için rastlantısal olarak 30 kişiden oluşan bir grup altıncı sınıf öğrencisi seçildi.Çalışmanın başında öğrencilerin çoklu zeka alanlarını belirlemek için bir çoklu zeka envanteri verildi.Elde edilen sonuca göre dönem boyunca çoklu zeka temelli dokuz etkinlik geliştirildi.Her etkinlik sonunda öğrencilerin etkinliklere karşı tutumlarını gözlemlemek amacıyla Likert ölçeğine göre hazırlanmış genel tutum testi verildi.Tutum testinden elde edilen veriler İlişkili Örneklemler t-Testi, Frekans Dağılım Testi ve İlişkili Örneklemler (Tekrarlı Ölçümler) Tek Faktörlü ANOVA ile analiz edildi.Öğrencilerin araştırma boyunca çoklu zeka etkinliklerine yönelik tutumlarının değişip değişmediğine bakıldı.Öğrencilerin akademik başarıları çoklu zeka temelli değerlendirme ölçütleri geliştirilerek ölçüldü.Çoklu zeka temelli çalışma dosyası değerlendirme sonuçlarından elde edilen puanlarla sınıf öğretmeninin geleneksel değerlendirme yöntemlerine göre verdiği başarı puanları karşılaştırıldı.Elde edilen bulgular istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğunu gösterdi.Ayrıca öğrencilerin çoklu zeka temelli çalışma dosyası değerlendirme yollarıyla dil öğrenmedeki güçlü ve zayıf noktalarını kolayca fark edebildiklerini dil öğrenme konusunda güdülendiklerini ve baskın olmayan çoklu zekalarının zaman içinde gelişebileceğini gösterdi.Çoklu zeka temelli çalışma dosyası değerlendirme yollarının geleneksel yöntemlere kıyasla, öğrencilerin yabancı dil becerilerini değerlendirmede daha etkili olduğu söylenebilir.