The use of poetry to teach English in intermediate level for efl students / Dalga Özal; Danışman Zerrin Eren.
Özet
Bu çalışma bildirişimsel-etkileşimsel bir çerçevede çağdaş İngiliz şiirini kullanarak geliştirilen aktivitelerin geleneksel öğretim yöntemleriyle karşılaştırıldığında İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen orta seviyedeki Anadolu Lisesi dokuzuncu sınıf öğrencilerinin temel dil becerilerini geliştirmedeki etkililiğini araştırdı.Ayrıca öğrencilerin okullardaki geleneksel dil öğretim yöntemlerine yaklaşımları ve şiir temelli öğretim sürecinin bu yaklaşım üzerindeki etkileri de araştırıldı.Deneysel gruba şiir temelli aktiviteler uygulanarak yabancı dil öğretilirken kontrol grubuna geleneksel öğretim teknikleri uygulandı.Her iki gruptaki öğrencilere deney sürecinin başında ve sonunda öğrenci yaklaşımlarını araştıran birer anket verildi.Çalışma boyunca her iki gruba da gelişimlerini değerlendiren dörder sınav ve birer son sınav uygulandı.Anketlerden elde edilen veriler bir istatistiksel analiz programı olan SPSS Pearson's Chi-Square testi ile sınavlardan elde edilen verilerse yine SPSS programında Levene's T-test ile analiz edildi.İstatistiksel değerlendirme sonucunda toplam olarak her sınavda iki grup arasında anlamlı fark bulunduğu görüldü.Anketlerden elde edilen bulgulara göre ise deney sürecinin başında her iki grup da yabancı dil öğretimine karşı olumsuz düşüncelere sahipken çalışma sonunda deneysel grubun görüşlerinde olumlu yönde anlamlı bir değişiklik olduğu saptandı.Yukarıda sözü edilen bulgular ve öğrenci davranışlarının gözlemlenmesi sonucunda şiir temelli aktivitelerin Anadolu liselerinde yabancı dil olarak öğrenen orta seviyedeki dokuzuncu sınıf öğrencilerinin dört temel dil becerisini geliştirmekte geleneksel öğretim yöntem ve tekniklerinden daha etkili olduğu ; öğrencilerin yabancı dil öğrenimine karşı olumlu bir tutum geliştirdikleri söylenebilir.