The use of role play in teaching English to students in the department of tourism and hotel management of Ondokuz Mayıs University / Fatma Gediz; Danışman Nalan Kızıltan.
Abstract
Bu çalışmada, bazı rol oynama tekniklerinin, geleneksel dil öğretim teknikleriyle karşılaştırılarak; İngilizce'yi mesleki amaçlarla öğrenen ve gerçek başlangıç düzeyinde olmayan Ondokuz Mayıs Üniversitesi Turizm ve Otel İşletmeciliği Bölümü birinci ve ikinci sınıf öğrencilerinin, turizm sektöründeki mesleki terimleri, İngilizce dil ve iletişim becerilerini etkin olarak kullanabilmesindeki etkisi araştırıldı. Deney grubuna iletişimsel dil öğretim tekniği olarak bazı rol oynama teknikleri uygulanırken, kontrol grubuna geleneksel öğretim teknikleri uygulandı.Her iki gruptaki öğrencilere dönem başında ve dönem sonunda -- rol oynama teknikleri çalışıldıktan sonra -- seviyelerindeki değişikliği belirlemek amacıyla İngilizce Dil Yeterlik Sınavı uygulandı. Çalışmanın sonunda, rol oynama tekniklerinde kullanılan metinleri içeren çoktan seçmeli bir sınav verildi. Rol oynama tekniğinde dört dil becerisi bütüncül olarak öğretildiğinden, rol oynama tekniğinin yazma becerisindeki gelişmeye etkisini ölçmek için yazım sınavı ve bağımsız yazma şeklinde iki farklı yazma beceresi sınavı uygulandı. Çalışmada uygulanan bütün bu testlerin verileri bir istatistiksel analiz programı olan SPSS t-testi ile analiz edildi. Ayrıca ön test ve son testteki soru türlerine verilen yanıtların madde çözümlemesi rol oynama tekniklerinin, öğrenciler üzerinde ne derece başarı sağladığını saptamak amacıyla yapıldı. Testlerdeki sonuçlara göre iki grup arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulundu. Deney grubunun her bir testteki başarı puanları kontrol grubuna göre daha yüksek çıktı. Her bir teste, iki grubun notları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulundu. Bu bulgular ve öğrenci davranışlarının gözlemi dikkate alındığında, rol oynama tekniklerinin turizm otel işletmeciliği bölümü öğrencilerinin, mesleki dil olarak İngilizce dil ve iletişim becerilerini geliştirmede, geleneksel öğretim tekniklerinden daha etkili olduğu söylenebilir.