Needs assessment of the students in ELT / Mehmet Onat Cihanoğlu; Danışman Nalan Kızıltan.
Abstract
Bu çalışmada, Dokuz Eylül Üniversitesi Yabancı Diller Okulu'ndaki öğrencilerin İngilizce dil gereksinimlerinin tanımlanması amaçlanmıştır. Mevcut gereksinimleri belirlemek için veriler iki kaynak gruptan derlenmiştir. Daha sonra bu iki ihtiyaç algılaması , A ve D kurlarındaki öğrencilerin gereksinim ve talepleri arasında anlamlı bir fark olup olup olmadığını ortaya çıkarılması için karşılaştırılacaktır. Ayrıca bu çalışmada , öğrencilerin öğretim yılının başlangıcında ve sonundaki İngilizce dil düzeylerini belirlemek amaçlanmıştır. Her iki grubun algılamalarının karşılaştırılması sonucunda aşağıdaki bulgular tespit edilmiştir. İlk olarak , öğrencilerin İngilizce dil seviyelerinin analizi anlamlı bir göstermemiştir. Öğrencilere öğretim yılının başında ve Mayıs ayının ilk haftasında uygulanan Yeterlilik ve Yerleştirme Testinin sonuçları hemen hemen aynıdır. İkinci olarak , her iki grup için de İngilizce öğrenmek daha iyi bir iş bulabilmek için gereklidir. Üçünçü olarak , öğrencilere dil becerileri ihtiyaçları sorulduğunda , anket sonuçları bu öğrencilere diğer becerilere göre konuşma becerilerinin daha çok öğretilmesine gereksinim duyulduğunu göstermiştir. Dördüncü olarak , D grubu öğrencileri bir yıllık hazırlık süresini yetersiz bulmuşlardır. Dgrubu öğrencileri ile yapılan mülakatlar sonucunda, bu öğrencilerin iki yıllık bir hazırlık programı talepleri olduğu görülecektir. Bu bulgular ışığında , Dokuz Eylül Üniversitesi Yabancı Diller Okulu İngilizce programı gözden geçirilerek yeniden hazırlanabilir.