Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKırcı, Mustafa
dc.contributor.authorYalınkılıç, Kadir
dc.date.accessioned2020-07-22T09:17:08Z
dc.date.available2020-07-22T09:17:08Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/12427.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/31027
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2007en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 12427en_US
dc.description.abstractAnadili öğretiminin temel yardımcılarından biri de, kuşkusuz ders kitaplarıdır. Öğrenciler anadili öğretimi süresi boyunca, dillerinin en güzel örneklerini sergileyen öğretici ve yazınsal türdeki metinlerin bulunduğu ders kitapları ile buluşturulmalıdır. Sağlıklı bir anadili öğretimi, içerik, dil, anlatım ve üslup, öğrenme-öğretme ile ölçme ve değerlendirme, teknik tasarım ve düzenlemeözellikleri iyi yapılandırılmış anadili ders kitapları ile gerçekleştirilebilir. Bu amaçla, 006-2007 eğitim-öğretim yılında Samsun ili merkez lköğretim okullarında kullanılan altıncı sınıf Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabına ilişkin tutumlar, yine bu sınıflarda görev yapmakta olan Türkçe öğretmenlerimizin görüşlerinden yararlanarak değerlendirildi. Araştırmada öğretmen görüşleri, cinsiyet değişkenine bağlı olarak sınırlandırılmıştır. Öğretmenlerimizin kişisel bilgilerini içeren bir bölüm ile ders kitaplarının içerik, dil, anlatım ve üslup, öğrenme-öğretme ile ölçme ve değerlendirme, teknik tasarım ve düzenleme ölçütlerine yönelik toplam seksen iki (82) maddeden oluşan anket, yüz (100) Türkçe öğretmeni tarafından cevaplandırılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesi bilgisayar ortamında SPSS 11.0 for Windows İstatistik Programı kullanılarak yapılmıştır. Bazı bulgular:1.Ders kitabında bulunan metinlerin dil özellikleri bağlamında, "Cümle uzunluklarının sınıf seviyesine uygun olarak düzenlenmesi" maddesi erkek öğretmenlerin yüzde 41,3'ü ile kadın öğretmenlerin yüzde 61,1'i tarafından yeterli bulunmuştur. 2.öğrenci çalışma kitabının içerik özellikleri bağlamında "Öğretim programlarında yer alan kazanımlar doğrultusunda öğrencilere bilgi, beceri, tutum ve değer kazandırılmasına yardımcı olacak, öğrenmeyi pekiştirecek unsurlara yer verilmesi" maddesi erkek öğretmenlerin yüzde 54,3'ü ile kadın öğretmenlerin yüzde 63'ü tarafından yeterli bulunmuştur.Öğretmen kılavuz kitabının öğrenme-öğretme ile ölçme ve değerlendirme özellikleri bağlamında "Ölçme değerlendirme çalışmalarına yönelik açıklama ve yönergelerin yer alması" maddesi erkek öğretmenlerin yüzde 47,8'i ile kadın öğretmenlerin yüzde 57,4'ü tarafından yeterli bulunmuştur. Bu ölçüt erkek öğretmenler tarafından yüzde 26,1 ile az yeterli bulunurken, bu oran kadın öğretmenlerde yüzde 24,1 olarak görülmektediren_US
dc.formatXV, 141 y. ; 30 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürk dili -- Öğrenim ve öğretim (Ortaöğretim)en_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS Y16a 2007en_US
dc.titleAltıncı sınıf Türkçe ders kitaplarına ilişkin öğretmen görüşleri / Kadir Yalınkılıç ; Danışman Mustafa Kırcıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster