Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKırcı, Mustafa
dc.contributor.authorAkbayır, Sıddık
dc.date.accessioned2020-07-22T09:17:06Z
dc.date.available2020-07-22T09:17:06Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/17249.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/31019
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2006en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 17249en_US
dc.description.abstractBu çalışmada yazılı anlatımda biçemin (üslubun) bir öğesi olarak kullanılan anlatım biçimlerinin yazma becerisi edinimindeki işlevleri kuram ve uygulama bağlamında ele alındı.Anlam ve anlatım bütünlüğü bulunan yazılı dil ürünlerinin tümü geniş anlamda bir metindir.Yazılı her metnin de bir anlatım biçimi vardır.Yazılı anlatım biçimlerinin yazma becerisi ediniminde düşünsel ve yazınsal açıdan işlevi çok yönlüdür.Türler arasındaki ayrım, metinlerin yazılış amaçları metinlerdeki biçem özellikleri metnin anlatım biçimiyle doğrudan ilgilidir.Yazma becerisi dört temel dil becerisinin son halkasıdır.Yazma becerisini mekanik olarak değil, yaratıcı bir düşünme süreci olarak algılamak ve bilmek gerekir.Yazmak kişinin toplum içinde başarılı olabilmesinin tek yolu değilse de en önemli yollarından biridir.Yazı yazan her insanın yazar olmak gibi bir amacı olmayabilir ; ancak yazılı kültürde yaşayan birey açısından yazan-yazabilen olmamak da bir eksikliktir.Yazılı anlatım biçimleri dört temel başlık altında toplanmıştır.Açıklama; Tartışma; Betimleme-Öyküleme. Bu sınıflandırmanın gerekçeleri kuramsal temeller bölümünde bütün yönleriyle ele alınmıştır. "Yazma" eylemi " okuma" eylemiyle iç içedir.Çünkü yazarın başlattığı yaratma süreci okuyucunun belleğinde düşlerinde tamamlanır.Başka deyişle okuyucu uzantılı bir yazardır.Uygulama çalışmasındaki öğrencilerin önerdiğimiz kitapları okuduklarında yaratıcı yönlerinin daha da ilerlediğine tanık olduk.en_US
dc.formatVIII, 107 y. : resim, tablo ; 30 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürk dili -- Yazılı ve sözlü anlatımen_US
dc.subjectTürk dili -- Anlatım bilgisien_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS A313y 2006en_US
dc.titleYazılı anlatım biçimlerinin yazma becerisi edinimindeki işlevleri / Sıddık Akbayır; Danışman Mustafa Kırcıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster