İlköğretim 3. sınıf Türkçe dersinde yaratıcı drama yönetiminin etkinliliği / Elif Çıraklı; Danışman Ahmet Çebi
Özet
Bu çalışmanın sorunu, sunuş yoluyla öğretme yaklaşımının mı, yoksa buluş yaptırarak öğretme yaklaşımının mı, kalıcı izli davranış değişikliği oluşturduğudur. Çalışmanın amacı , ilköğretim 3. sınıf Türkçe dersinde buluş yaptırarak öğretme yaklaşımının etkinliğini ortaya koymaktır.Çalışma Türkçe dersi ile sınırlandırıldığından , kuramsal bölümde dil ve Türkçe öğretimi , Türkçe öğretimindeki beceri ve yaklaşımlar üzerinde durulmuştur . Katılımcıları ilköğretim 3. sınıf çocuğunun oluşturmasından dolayı bu yaş düzeyi çocuğunun gelişimi ve anadili eğitimi üzerinde de durulmuştur.Bu çalışma , sekiz denenceden oluşan ön-test ve son-test desenli deneysel bir çalışmadır. Uygulamalar sonucu elde edilen bulgularla denencelerin doğrulanıp doğrulanmadığı nedenleriyle yorumlanmıştır. Buluş yaptırarak öğretme yaklaşımının etkinliği , öğrencilerin okuduğunu anlama ve anladığını yazıyla anlatma temel dil becerileriyle ilgili uygulama, etkinlik ve bulgular sonucu yapılan yorumlar ile saptanmıştır.Değişen dünyamızda , ilköğretimde öğretmenlere buluş yaptırarak öğretme yaklaşımının sınıf içi uygulamalarında yardımcı olmak ve onlara ışık tutmak amacıyla , bu tür çalışmaların yaygınlaşmasına gereksinim vardır ve her zaman olacaktır.Anahtar Sözcükler‘İlköğretim 3. Sınıfta Türkçe Dersinde Buluş Yaptırarak Öğretme Yaklaşımının Etkinliği’adlı çalışmanın seçilen temel kavramları ;’okuma ‘, ‘okuduğunu anlama’, ‘yazma’,’yazılın anlatım’,’ilköğretim’,’sunuş yoluyla öğretme yaklaşımı’,’ buluş yaptırarak öğretme yaklaşımı’ olarak belirtilmiştir.
Koleksiyonlar
- Öksüz Koleksiyonu [714]