• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Öksüz Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Öksüz Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İlköğretim 3. sınıf Türkçe dersinde yaratıcı drama yönetiminin etkinliliği / Elif Çıraklı; Danışman Ahmet Çebi

Tarih

2008

Yazar

Çıraklı, Elif

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın sorunu, sunuş yoluyla öğretme yaklaşımının mı, yoksa buluş yaptırarak öğretme yaklaşımının mı, kalıcı izli davranış değişikliği oluşturduğudur. Çalışmanın amacı , ilköğretim 3. sınıf Türkçe dersinde buluş yaptırarak öğretme yaklaşımının etkinliğini ortaya koymaktır.Çalışma Türkçe dersi ile sınırlandırıldığından , kuramsal bölümde dil ve Türkçe öğretimi , Türkçe öğretimindeki beceri ve yaklaşımlar üzerinde durulmuştur . Katılımcıları ilköğretim 3. sınıf çocuğunun oluşturmasından dolayı bu yaş düzeyi çocuğunun gelişimi ve anadili eğitimi üzerinde de durulmuştur.Bu çalışma , sekiz denenceden oluşan ön-test ve son-test desenli deneysel bir çalışmadır. Uygulamalar sonucu elde edilen bulgularla denencelerin doğrulanıp doğrulanmadığı nedenleriyle yorumlanmıştır. Buluş yaptırarak öğretme yaklaşımının etkinliği , öğrencilerin okuduğunu anlama ve anladığını yazıyla anlatma temel dil becerileriyle ilgili uygulama, etkinlik ve bulgular sonucu yapılan yorumlar ile saptanmıştır.Değişen dünyamızda , ilköğretimde öğretmenlere buluş yaptırarak öğretme yaklaşımının sınıf içi uygulamalarında yardımcı olmak ve onlara ışık tutmak amacıyla , bu tür çalışmaların yaygınlaşmasına gereksinim vardır ve her zaman olacaktır.Anahtar Sözcükler‘İlköğretim 3. Sınıfta Türkçe Dersinde Buluş Yaptırarak Öğretme Yaklaşımının Etkinliği’adlı çalışmanın seçilen temel kavramları ;’okuma ‘, ‘okuduğunu anlama’, ‘yazma’,’yazılın anlatım’,’ilköğretim’,’sunuş yoluyla öğretme yaklaşımı’,’ buluş yaptırarak öğretme yaklaşımı’ olarak belirtilmiştir.

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/65025.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/31013

Koleksiyonlar

  • Öksüz Koleksiyonu [714]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.