Tanıtım grafiğinde tipografik sorunlar / Yavuz Yücel; Danışman Ahmet Aydın Kaptan.
Özet
Reklam amaçlı grafik tasarımların işlevselliğinde, yazının tipografik disiplinler dahilinde tasarlanmasının önemi; yazının tanıtım grafiğind e üstlenmiş olduğu iletişim işlevinin akılcı bir oluşuma gereksinim olduğunu ortaya koymaktadır. Tanıtım grafiğinde, tipografik sorunların tipografininkendi iç disiplini ve tanıtım grafiği ürünlerinde kullanımındaki amaca uygunluğunun, göstergebilimsel bir yaklaşımla sorunların tesbitinde ve tesbit edilen sorunlara çözüm önerileri getirmede temel alınması amaçlanmıştır. Tipografinin temel elemanı olan yazının kavram olarak ele alınışı ve alfabetik yazı sistemlerinin geçirdiği aşamalar sonrasında yazı biçimlerindeki gelişmelere kısaca değinilmiş olup, yazının işlevselliğinden hareketle tipografinin göstergebilimsel açıdan incelenmesinden önce Türk alfabesine ve tipografisine ilişkin özel sorunların, standart ölçü birimlerinin ve yazının anotomisi gibi konulardan da temel yapıoluşturmaları bakımından bahsedilmiştir. Tanıtım grafinin temel sorunlarından olan hedef kitleyle kontakkurabilmesi ve istenilen düzeyde algılanabilmesi tanıtım grafiği ürünlerinin algılanırlıklarının yüksek olması gerekliliğini doğurmaktadır. Bu nedenle algı ve özellikleri konusuna yer verilmiştir. Sorunları tesbitte, sağlıklı bir bir çözümleme için tipografiyi göstergebilimsel açıdan ele alışta çizgiden başlanarak tipografinin göstergelerinin ve ilişkilerinin incelenmesinden sonra oluşturulmuş bir tanıtım grafiği ürününün anlambilim açısından edinmesi gereken durum ve tamamlanmakta olan bir tasarım öncesinde dikkat edilmesi gereken hususlar üzerinde durulmuştur. Şema ve şekillerle ortaya konulan sorunlar ve çözüm önerileri, daha sonra harf ve kelimelerle örneklenmiş, tipografik ve çözüm önerileri doğrultusunda, örnekler göstergebilimsel bir yaklaşımla incelenmiştir.
Koleksiyonlar
- Öksüz Koleksiyonu [714]