Görsel dışavurumda objektif saptama tekniklerinden özel anlatıma doğru geliştirilebilir bir pratik olarak desen ve eğitimi / Gülten İmamoğlu; Danışman Osman Güngör.
Özet
Bu araştırma, desen eğitimini görsel dışavurumda objektif saptama tekniklerinden öznel anlatıma doğru geliştirilebilir bir pratik olarak ele almaktadır. Bu bağlamda desen eğitiminin etimolojik yönden incelenmesi, tanımlanması ve desen eğitiminin tarihsel değişim süreci örnekleriyle ele alınmaktadır.Buna ilaveten objektif saptama tekniklerinden öznel anlatıma doğru desen eğitimi süreçleri modeli sunulmaktadır. Desen eğitiminde; çalışmaların somuttan soyuta, nesnelden öznele doğru yürütülmesi gerektiği düşünülerek sırası ile; Objektif Saptama Süreci, Deformatif Saptama Süreci ve Ekspressif Saptama Süreci önerilmiştir. Öğrencinin nesnel gerçekliği tanımadan öznele yönelmesi, görsel dışavurum sürecinde sorunlar yaşamasını sağlayabilir. Desen eğitimi yalnızca dış dünyanın temsili değil, aynı zamanda maddenin özüne dayalı yasaları araştırmanın da aracıdır. Görsel analiz ve sentezleme teknikleri ile gelişen çizim pratiği olarak anlaşılan desen, öğrenciye nesnel evreni tanımanın ve yeni evrenler kurabilmenin anahtarını sunmaktadır. Öğrenciyi analitik düşünmeye iterek yaratıcı yönünü geliştirir.Ayrıca desen eğitimde mevc ut olan pedagojik ve materyal sorunlarına da değinilmektedir.
Koleksiyonlar
- Öksüz Koleksiyonu [714]