Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKarahan, T.Fikret
dc.contributor.authorAğlamaz, Turabi
dc.date.accessioned2020-07-22T09:08:15Z
dc.date.available2020-07-22T09:08:15Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/17099.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/30272
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2006en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 17099en_US
dc.description.abstractBu araştırmada Çorum ili merkezinde bulunan özel ve kamuya ait orta öğretim kurumlarında öğrenim gören lise öğrencilerinin saldırganlık ölçeği puanları ile kendini açma düzeyleri okul türü cinsiyet sınıf düzeyi anne-baba öğrenim düzeyi ve ailenin aylık gelir düzeyi değişkenleri arasındaki ilişkiler incelenmiştir.Araştırmanın bağımlı değişkeni olan lise öğrencilerinin saldırganlık ölçeği puanlarının ölçülmesi amacıyla Tuzgöl (1998) tarafından geliştirilen ve geçerlik güvenirlik çalışması yapılan saldırganlık ölçeği kullanılmıştır.Ölçek 5'li Likert tipi bir ölçektir.Ölçek 45 maddeden oluşmaktadır.Ölçekten alınabilecek en düşük puan 45,en yüksek puan 225'tir.Ölçekten çalışılan örneklemin aritmetik ortalamasının altında puan alanlar düşük aritmetik ortalamasının üstünde puan alanlar yüksek düzeyde saldırgan davranışlar gösterdikleri şeklinde yorumlanmıştır.Bağımsız değişkenlerden kendini açma düzeyinin belirlenmesinde ilişkin verilerin toplanmasında Selçuk (1988) tarafından geliştirilen ve geçerlik güvenirlik çalışması yapılan kendini açma envanteri kullanılmıştır.Ölçek 48 maddeden oluşmaktadır.Ölçekte alınabilecek en düşük puan 0, en yüksek puan 576'dır.Ölçekten alınan puan yükseldikçe kendini açma düzeyinin yükseldiği şeklinde yorumlanırken 0 ile aritmetik ortalamanın 1 standart sapma altında puan alanlar düşük aritmetik ortalamanın 1 standart sapma altı ve 1 standart sapma üstü arasında puan alanlar orta aritmetik ortalamanın 1 standart sapma üstü ve daha fazla puan alanlar yüksek düzeyde kendini açtıkları şeklinde kategorilendirilmiştir.Diğer bağımsız değişkenlere ilişkin verilerin toplanması amacıyla kişisel bilgi formu kullanılmıştır.Araştırmanın evrenini 2005-2006 eğitim öğretim yılında Çorum ili merkez özel ve kamuya ait orta öğretim kurumlarına devam eden 5721 kız, 7234 erkek toplam 12955 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmanın örneklemi ise bu okullardan katlamlı örneklem yöntemi ile seçilen 577 kız ile 646 erkek toplam 1223 öğrenciden oluşmaktadır.Verilerin istatistiksel analizi için toplanan veriler SPSS 11.0 programı kullanılarak bilgisayara aktarılmış;t-Testi,Tek Yönlü Varyans Analizi ve LSD teknikleri kullanılarak toplanan veriler analiz edilmiştir.Bu araştırmada elde edilen bulgular şunlardır: 1..Kendini açma düzeyi açısından öğrencilerin saldırganlık ölçeği puanları arasında anlamlı farklar bulunmaktadır.Kendini açma düzeyleri düşük öğrencilerin saldırganlık ölçeği puanları kendini açma düzeyi yüksek olan öğrencilerden daha yüksektir.2.Öğrenim gördükleri okul türüne göre öğrencilerin saldırganlık ölçeği puanları arasında anlamlı farklar bulunmaktadır.Endüstri Meslek ve Teknik Lise ve Anadolu Endüstri Meslek Lisesi ve Ticaret Meslek ve Anadolu Ticaret Meslek Lisesi öğrencilerinin saldırganlık ölçeği puanları diğer gruplardan daha yüksek Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Saldırganlık ölçeği puanları diğer gruplara göre daha düşüktür.3.Cinsiyete göre öğrencilerin saldırganlık ölçeği puanları arasında anlamlı farklar bulunmamaktadır.4.Sınıf düzeyine göre öğrencilerin saldırganlık ölçeği puanları arasında anlamlı farklar bulunmamaktadır.5.Anne öğrenim düzeyine göre öğrencilerin saldırganlık ölçeği puanları arasında anlamlı farklar bulunmaktadır.Anne öğrenim düzeyi ortaokul olan öğrencilerin saldırganlık ölçeği puanları diğer gruplara göre daha yüksektir.6.Baba öğrenim düzeyine göre öğrencilerin saldırganlık ölçeği puanları arasında anlamlı farklar bulunmaktadır.Baba öğrenim düzeyi yüksekokul üniversite olan öğrencilerin saldırganlık ölçeği puanları diğer gruplara göre daha düşükken baba öğrenim düzeyi ilkokul ortaokul ve lise olan öğrencilerin saldırganlık ölçeği puanları arasında anlamlı farklar bulunmamaktadır.7.Ailenin aylık gelir düzeyine göre öğrencilerin saldırganlık ölçeği puanları arasında anlamlı farklar bulunmaktadır.Ailenin aylık gelir düzeyi 351-700 YTL olan öğrencilerin saldırganlık ölçeği puanları diğer gruplara göre daha yüksektir.en_US
dc.formatXVI, 106 y. : tablo ; 30 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLise öğrencileri -- Türkiyeen_US
dc.subjectÖğrenci psikolojisien_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS A269l 2006en_US
dc.titleLise öğrencilerinin saldırganlık puanlarının kendini açma davranışı, okul türü, cinsiyet, sınıf düzeyi, anne-baba öğrenim düzeyi ve ailenin aylık gelir düzeyi açısından incelenmesi / Turabi Ağlamaz; Danışman T. Fikret Karahanen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Rehberlik ve Psikolojik Danışma Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster