• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Öksüz Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Öksüz Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yapılandırmacı yaklaşım temelli yeni ilköğretim programı kılavuzluğunda gerçekleştirilen öğretim etkinlikleri sonrası yaz tatili öğrenme kayıpları / Egemen Umut Şen; Danışman M. Çağatay Güven

Tarih

2009

Yazar

Şen, Egemen Umut

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmada ilköğretim birinci kademe üçüncü sınıf öğrencilerinde, yaz tatili süresince gerçekleşebilecek öğrenme kaybının sınanması, bu öğrenme kaybından hareketle yapılandırmacı yaklaşım temelli ilköğretim programı aracılığı ile gerçekleştirilen öğrenme yaşantıları yoluyla kazandırılan öğrenmelerin kalıcılığı hakkında bir sonuç elde edilmesi amaçlanmaktadır.Araştırma, Amasya merkez ve ilçeleri arasında rastgele belirlenen 4 ilçeden, rastgele belirlenen devlet ilköğretim okulları ve tüm özel, ilköğretim okullarında yapılmıştır.Araştırmada, Hayat Bilgisi, Türkçe ve Matematik temel öğrenme alanlarında her öğrenme alanı için 15 soru olmak üzere toplam 45 sorudan oluşan başarı testi tatil öncesinde ve tatil sonrasında araştırmacının kendisi ve araştırmanın yapıldığı sınıflardaki sınıf öğretmenleri tarafından uygulanmıştır. Ön test ve son test uygulamaları yapıldıktan sonra testlere katılan öğrenciler denkleştirilmiş, öğrencilerin test sorularına ve kişisel bilgi formunda bulunan değişkenlerle ilgili sorulara verdikleri cevaplar kodlanarak SPSS paket programı aracılığıyla analizleri yapılarak tatil öncesi ve tatil sonrası puan farkları (öğrenme kayıpları)incelenmiştir.İlköğretim birinci kademe üçüncü sınıf öğrencilerinde Matematik ve Hayat Bilgisi temel öğrenme alanlarında, yaz tatilinde anlamlı düzeyde öğrenme kaybı yani unutma gerçekleşmiştir. En yüksek kayıp Matematik daha sonra ise Hayat Bilgisi ve Türkçe temel öğrenme alanındadır.Türkçe ve matematik temel öğrenme alanında özel ve devlet okulu olarak, okul türüne göre anlamlı düzeyde yaz tatili öğrenme kaybı bulunmuştur. Devlet okulu öğrencilerinde yaz tatili özel okul öğrencilerine göre oranla daha fazla unutmaya neden olmuştur.Okullarda kullanılabilecek kütüphanenin bulunması ile yaz tatili öğrenme kaybı sadece Hayat Bilgisi temel öğrenme alanı yaz tatili öğrenme kaybı kütüphane olan okullar öğrenim gören öğrencilere göre daha fazladır.Eve günlük gazete veya süreli yayınlı dergi alınıp alınmaması durumuna göre yaz tatili öğrenme kaybı değerlendirilirken, evine gazete alınmayan öğrencilerin yaz tatilindeki öğrenme kaybı tüm temel öğrenme alanlarında daha yüksek bulunmuştur. Türkçe temel öğrenme alanında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir fark vardır.

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/58349.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/29973

Koleksiyonlar

  • Öksüz Koleksiyonu [714]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.