Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBaşar, Erdoğan
dc.contributor.authorTuran, Ayça
dc.date.accessioned2020-07-22T08:01:03Z
dc.date.available2020-07-22T08:01:03Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/65017.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/29965
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2009en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 65017en_US
dc.description.abstractAkpınar köy enstitüsü türk eğitim tarihinde önemli bir yere sahip köy enstitülerinden biridir. Bu araştırmada kuruluş, gelişim ve kapatılış boyutları açısınıdan ve eğitim sisteminin temel değişkenleri göz önünde bulundurularak Akpınar köy enstitüsünün tarihsel bir betimlenmesi yapılmıştır. Bu amaçla araştırmada öncelikle türkiyede ilköğretime öğretmen yetiştirme alanında girişilen çabalar olan yazına dayalı olarak ortaya konulmuştur. Cumhuriyet döneminin en önemli öğretmen yetiştirme projesi olan köy enstitülerinin kuruluşuna giden süreçte köy muallim mektepleri eğitmen kursları ve köy öğretmen okullarının kuruluşları yine alan yazına dayalı olarak verilmiştir. Böylece türkiyede geçimini ilkel tarım ve hayvancılık faaliyetleri ile sürdürmeye çalışan köylü halkın eğitimine verilen önem ortaya konulmuştur. Ülke genelinde ilköğretime öğretmen yetiştirme alanında büyük adımlar fark ettirilmeye çalışılmıştır.1940-1954 yılları arasında faaliyet gösteren Akpınar köy enstitüsüne ait yazılı belgelerin elde edilebilmesi için bugün Akpınar Anadolu öğretmen lisesinde bulunan enstitü arşivinden yararlanılmıştır. Araştırma yaklaşımında doküman incelemesi ve görüşme yöntemlerinden faydalanılmıştır. Dökümanlar sayısal fotoğraf makinası kullanılarak elde edilmiştir. Bu dökümanlardan Akpınar köy enstitü mezunlarından halen hayatta olanlar tespit edilmiş ve mezunlarla görsel işitsel kayıt cihazları kullanılarak görüşmeler yapılmıştır . elde edilen bütün veriler araştırmanın amacına uygun bir şekilde sınıflandırılarak analiz edilmiştir. Akpınar köy enstitüsü türk eğitim sisteminin temel değişkenleri olan okul öğrenci öğretmen , öğretim programı ve eğitim ortamı açısından incelenmiş ve türk eğitim tarihinin önemli bir kurumunun nesnel bir betimlemesi yapılmıştır.Akpınar köy enstitüsü 1940-1954 yılları arasında toplam 902 köy ilkokul öğretmeni yetistirmiştir. Bu öğretmenler öncelikle kendi köylerinde olmak üzere en az 20 yıl hizmet vererek binlerce öğrenci yetiştirmişlerdir. İşte bu yönüyle bakıldığında Akpınar köy enstitüsünün türk toplumunun aydınlanmasına olan katkısı tartışma götürmez bir gerçektir ve bu yönüylede her türlü övgüyü hak etmiştir.ANAHTAR SÖZCÜKLER: eğitim , eğitim sistemi, öğretmen, köy enstitüsü, öğretim programı.en_US
dc.formatXIV, 259 y. : tablo; 30 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenler -- Yetiştirme -- Türkiyeen_US
dc.subjectKöy Enstitülerien_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS T929t 2009en_US
dc.titleTürkiye’de öğretmen yetiştirmede Akpınar Köy Enstitüsü’nün yeri ve önemi / Ayça Turan; Danışman Erdoğan Başaren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster