Anasınıfı Türkçe dil etkinliklerinde yaratıcı drama yönteminin etkililiği / Bilgen Çakır; Danışman Ahmet Çebi
Özet
Bu araştırmanın amacı , anasınıfı Türkçe Dil Etkinliklerinde yaratıcı drama yönteminin etkililiğini belirlemek ve anasınıfı Türkçe Dil Etkinliklerinde yaratıcı dramanın yöntem olarak kullanılması dramatizasyonun yöntem olarak kullanılması arasında fark olup olmadığını ortaya koymaktır. Araştırma deneysel bir çalışma olup yaratıcı drama ve dramatizasyon yöntemlerinin karşılaştırılması şeklinde olmuştur. Gerçekleştirilmiştir. Deney ve kontrol kümelerinde uygulanan bu yöntemlerin anasınıfı çocuğunun görüp izlediğini anlama ve anladığını sözle anlatma becerileriyle ilgili önceki ve sonraki durumları öykü kartlarından hazırlanan test ile kontrol edilmiş test puanları doğrultusunda bulgulara erişilmiştir.Araştırmadan elde edilen bulgular , yaratıcı drama yönteminin anasınıfında görüp izlediğini anlama ve anladığını sözle anlatma becerileri bakımından dramatizasyon yönteminden daha etkili olduğunu ortaya koymuştur.ANAHTAR SÖZCÜKLER: anasınıfı çocuğu, Türkçe Dil Etkinlikleri, Yaratıcı Drama , Dramatizasyon, Dil Becerileri
Koleksiyonlar
- Öksüz Koleksiyonu [714]