Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBaşar, Erdoğan
dc.contributor.authorDurmuş, Tuğba
dc.date.accessioned2020-07-22T08:01:01Z
dc.date.available2020-07-22T08:01:01Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/58348.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/29956
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2009en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 58348en_US
dc.description.abstractBu çalışma, İlköğretim 1.kademe 5.sınıftaki Devlet ve Özel Okul Öğrencilerin Sosyal Bilgiler Dersindeki Başarı Düzeylerini İncelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Araştırma iki ayrı bağımsız evreden oluşmakta ve bu evrelerden alınmış iki bağımsız örneklem içermektedir. Samsun ilindeki ilköğretim okullarında öğrenim gören 5.sınıf öğrencilerini; Samsun ilindeki ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenleri kapsamaktadır. Araştırmanın örneklemini Samsun ilinin Merkez, Bafra, Havza ve Çarşamba ilçelerinde random olarak örnekleme seçilmiş 18 ilköğretim okulunda öğrenim gören 455 öğrenci ile bu öğrencilerin sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır.Araştırmanın oluşturulmasında betimsel tarama yöntemi uygulanmıştır. Verileri elde etmek için 'Öğretmen bilgi Formu', 'Öğrenci Bilgi Formu' ve 'Sosyal Bilgiler Başarı Testi' kullanılmıştır.Araştırma verilerin çözümü için öncelikle alt probleme ait verilerin normal dağılım gösterme durumuna bakılmıştır. Buna göre 4, 5, 7, 8, 9, 10.ve14 alt problemlerin çözümlemesi için varyans analizinin nonparametriği olan Kruskal Wallis tesri, 6. ve 11. alt problemlerin çözümlemesi için ilişkisiz t-testi ve 12. ve 13. alt problemler ve bunlara ait her alt basamak için ise ilişkisiz t-testini nonparametriği olan Mann Whitney U testi kullanılmıştır.Elde edilen bulgulara göre; genel başarının özel okullar lehine olduğu belirlenmiştir. 5.sınıf öğrencilerinin; ailenin gelir düzeyine, anne-baba öğrenim durumuna, ailedeki toplam çocuk sayısına, öğretmenlerin kıdem yılına, cinsiyetine, kullandığı araç ve gereçlere ve sınıftaki toplam öğrenci sayısına göre Sosyal Bilgiler Başarı testinden aldıkları puanlar arasında anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Öğrenci cinsiyeti açısından ise anlamlı bir ilişki belirlenmemiştir.en_US
dc.formatXI, 103 s. ; res. tabl. ; 30sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzel okullaren_US
dc.subjectDevlet okullarıen_US
dc.subjectSosyal bilimler -- Öğrenim ve öğretim (İlk)en_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS D947d 2009en_US
dc.titleDevlet okullarıyla özel okulda okuyan ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersindeki başarı düzeylerinin karşılaştırılması / Tuğba Durmuş Danışman ; Erdoğan Başeren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster