Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİmamoğlu, Gülten
dc.contributor.authorÖztürk, Emire
dc.date.accessioned2020-07-22T08:00:57Z
dc.date.available2020-07-22T08:00:57Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/15248.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/29937
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2007en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 15248en_US
dc.description.abstractBu araştırma ilköğretim okullarının 6., 7., 8. sınıf öğrencilerinin Resim-İş dersine olan ilgilerine; öğrenci,eğitimci ve aile gibi faktörlerin nasıl etki ettikleri tespit edilmeye çalışılmıştır.Araştırmamızda kaynak taraması ve anket uygulaması yapılmıştır.Değerler % olarak verilmiş, cinsiyet ve yaşlara göre farklılıklar için x2 testi kullanılmıştır.Araştırmaya göre öğrenciler Resim-İş dersini %88.8 oranında el becerilerini arttırıcı ve %87,5 oranında yaratıcılığı geliştirici bulduğu tespit edilmiştir.12 yaş grubuna ait öğrencilerin 13-14 yaş grubuna ait olan öğrencilerden daha fazla resim yaptığı ve resim yapmayı mutluluk verici bulduğu görülmüştür.Ancak panolardaki resimleri izleme ve Resim-İş dersinin hayatlarına bir katkısı olup olmadığına ilişkin bilgilerde yaş gruplarına göre farklılık görülmemiştir. Öğrencilerin Resim-İş dersine olan ilgilerini arttırmak için çocukların biyolojik ruhsal ve grafik gelişimlerini dikkate almak ve bu doğrultuda konular seçmek gerekmektedir.Ayrıca öğretmenin eğitici ve sevecen yaklaşımı malzeme ve teknikleri zaman zaman değiştirilmesi çocuklarını Resim-İş dersine karşı daha ilgili olmalarına yardımcı olacağı düşünülmektedir.en_US
dc.formatXI, 70 y. : tablo ; 30 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectResim -- Öğretim (İlköğretim)en_US
dc.subjectSanat -- Eğitim ve öğretim -- İlköğretimen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS Ö99i 2007en_US
dc.titleİlköğretim öğrencilerinin resim-iş dersine olan ilgi düzeyleri / Emine Öztürk; Danışman Gülten İmamoğlu.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster