Show simple item record

dc.contributor.advisorKaptan, Ata Yakup, 1971-
dc.contributor.authorSözen, Özlem
dc.date.accessioned2020-07-22T08:00:56Z
dc.date.available2020-07-22T08:00:56Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/17119.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/29932
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2006en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 17119en_US
dc.description.abstractBu araştırmada ilköğretim II.kademe resim derleri kapsamında kolaj tekniğinin yaratıcılığı geliştirme ve sanat eğitimi uygulamalarında ne kadar gerekli olduğunun saptanması amaçlanmıştır.Araştırmadaki veriler Tokat ve Sakarya il merkezinde bulunan ilköğretim okullarında bulunan resim-iş öğretmenlerine uygulanan anket ile elde edilmiştir.Toplanan verilerin yüzde ve frekansı alınmış istatistik değerlendirmeleri yapılmıştır.7.bölümden oluşan araştırmada kolaj tekniğinin yaratıcılığı geliştirdiği ve sanat eğitimi uygulamaları için gerekli temel kavramların öğretiminde sağladığı kolaylık ve kalıcı bilgi birikimi oluşturduğu vurgulanmıştır.Araştırmada "çocukluktan gençliğe çizgisel gelişim evreleri" bölümünde; bu yaş grubu çocukların çizgisel gelişim evreleri açıklanarak çocuğun seviyesinin daha yakından tanınması sağlanmıştır."Yaratıcılık bölümünde; çeşitli kişi ve kaynaklarca yapılan yaratıcılık tanımları çocukta yaratıcılığın oluşmasında resmin ne kadar etkili olduğu yüksek yaratıcılığa sahip çocukların özelliklerinin neler olduğu yaratıcılığı teşvik eden ve engelleyen öğretmen özellikleri ile çocukta yaratıcılığı geliştirilen ve engelleyen etmenlerin açıklandığı alt bölümler yer almaktadır. "Sanat Eğitimi" bölümünde;Sanat eğitiminin çeşitli tanımlamaları eğitim için neden gerekli olduğu toplumsal açıdan gelişime olan katkısına değinilmiş alt bölümlerinde ise sanat eğitiminin amaçları bireye sağladığı katkıları ve yaratıcılığın geliştirilmesindeki etkisi hakkında bilgilere yer verilmiştir. "Kolaj" bölümünde ise kolajın tanımlarına ve tarihi gelişimine yer verilmiş sanat akımları içindeki önemine değinilmiştir. Ayrıca konu içinde geçen sanatçılara ait resimlere yer verilmiştir. "Sonuçlar ve Öneriler" bölümünde; Anket sonuçları ve araştırmada elde edilen diğer bulgulara göre sonuçlar çıkarılarak bu sonuçlar doğrultusunda öneriler getirilmiştir.en_US
dc.formatXIX, 149 y. : resim, tablo ; 30 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectResim -- Öğretim (İlköğretim)en_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS S731i 2006en_US
dc.titleİlköğretim ikinci kademe resim dersleri kapsamında kolaj tekniğinin yaratıcılığı geliştirmesindeki yeri ve önemi / Özlem Sözen; Danışman Ata Yakup Kaptanen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record