• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dramanın ilköğretim birinci kademe öğrencilerine yönelik resim-iş derslerinin uygulanmasındaki önemi üzerine bir araştırma / Fatma Küçük; Danışman Ata Yakup Kaptan

Tarih

2006

Yazar

Küçük, Fatma

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmada ilköğretim 1.kademe resim-iş derslerinde drama uygulanmasında karşılaşılan sorunlar irdelenmiştir.Bir yöntem olarak dramanın daha etkili ve verimli kullanılması amaçlanmıştır.Araştırma 8 bölümden oluşmaktadır.Birinci bölümde giriş,problem,alt problemler, araştırmanın amacı, araştırmanın önemi, sayıtlılar, sınırlılıklar ve tanımlar bulunmaktadır.İkinci bölümde yöntem, evren ve örneklem verileri toplama araçları, verilerin çözümü bulunmaktadır.Üçüncü bölümde ilköğretim 1.kademe öğrencilerinin resim-iş öğretimi ve gelişim evreleri bulunmaktadır.Ayrıca ilköğretim 1.kademe öğrencilerinde bilişsel ve sosyal gelişim, dramanın çocuk gelişimine etkisi, ilköğretim birinci kademede görsel sanat eğitimi, ilköğretim birinci kademe öğrencilerinin çizgisel gelişimi yer almaktadır.Dördüncü bölümde dramanın tarihi gelişimi ve eğitiminde kullanım alanları tanımlar, dramanın ilköğretim birinci kademe öğrencilerine yönelik resim-iş derslerinin uygulanmasındaki önemi resim-iş eğitimi ve drama, tarihi gelişimi, eğitimde kullanım alanları, sanat eğitimi ve drama bölümleri bulunmaktadır.Beşinci bölümde resim-iş dersinin genel amaçları, ilköğretimde resim-iş dersinin önemi ve resim-iş öğretiminde kullanılan yöntem ve görüşler bulunmaktadır.Altıncı bölümde bulgular, örnek ders işlenişi ve yapılan çalışmalar, çalışmaların incelenmesi, sınıf öğretmenlerine uygulanan anketin değerlendirilmesi yer almıştır.Yedinci bölümde tartışma ve yorum, sonuç ve öneriler, özet, abstract, kaynakça ve eklere yer verilmiştir. Sonuç sınıf öğretmenlerine yapılan anket 10-11 Yaş grubu çocuklarla yapılan çalışmalar ve yapılan araştırmalara bağlı kalınarak yazılmıştır.Ekte jüri ve enstitü onayı sınıf öğretmenlerine yapılan anket ve anket onayı yer almaktadır.

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/17240.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/29929

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [127]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.