Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTürker, İbrahim Halil
dc.contributor.authorYerlikaya, Mahir
dc.date.accessioned2020-07-22T08:00:55Z
dc.date.available2020-07-22T08:00:55Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/23212.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/29924
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2004en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 23212en_US
dc.description.abstractİlköğretim ve ortaöğretim kurumlarında kullanılan bir çok eğitim aracı bulunmaktadır. Bu eğitim araçları içinde eğitim CD'leri ön plana çıkmaktadır. Modern teknolojinin olanaklarıyla hazırlanmış olan eğitim CD'lerinin ereği, doğru belirlenmiş olmasına rağmen, alıcıya bilginin aktarılmasında yardımcı olacak görsel tasarımların, genellikle uzman tasarımcılar tarafından yapılmadığı gözlemlenmiştir. ilköğretimde kullanılan etkileşimli eğitim CD'leri, eğitim alanında olduğu gibi, görsel tasarım alanında da kullanımı yenidir. Eğitim CD'si ekran tasarımını oluşturan ögeler, diğer tasarım ürünlerindeki ögelerle aynı özelliktedir. Birden çok sayfadan oluşması, hareketli görüntüler içermesi gibi yeni tasarım sorunlarının çözümü araştırmamızın kapsamı içindedir.Eğitim CD'leri etkileşimli özelliği ile, çocuğun aktif katılımını sağlayarak yaratıcılığının ve düşünsel etkinliliğinin gelişimine çok yönlü katkı veren, çağdaş bir eğitim aracı olarak önemi artmaktadır.Araştırmanın son bölümünde, İlköğretimde kullanılan etkileşimli eğitim CD'lerinin görsel iletişim elemanlarının detaylandırılarak çözümlenmesine olanak sağlayan çözümleme örneği oluşturulmuştur. Elli adet eğitim CD'si incelenmiş ve içerisinden seçilen farklı iki konuda hazırlanmış eğitim CD'sine, bu çözümleme örneği uygulanmıştır.en_US
dc.formatV, 66, y. : resim, şekil ; 30 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim araçlarıen_US
dc.subjectCD-ROM (Kompakt diskler)en_US
dc.subjectGörsel-işitsel eğitimen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS Y47i 2004en_US
dc.titleİlköğretimde kullanılan etkileşimli CD'lerin görsel açıdan çözümlenmesi ve öneriler / Mahir Yerlikaya; Danışman Halil Türker.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster