Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTürker, İbrahim Halil
dc.contributor.authorKılıçoğlu, İlter
dc.date.accessioned2020-07-22T08:00:52Z
dc.date.available2020-07-22T08:00:52Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/65020.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/29912
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2008en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 65020en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, türkiyede Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından kabul edilen ilköğretim İngilizce ders kitaplarındaki (11-14) resimlemelerin ; kapak, fotoğraf ve resimlemeler açısından çocuklarını yaş grubuna uygun olup olmadığının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu tez çalışması başta ilköğretimde çalışan öğretmenler olmak üzere ders kitabı seçme ve değerlendirme görevini üstlenecek öğretmenlere örnek oluşturacağı düşünülmektedir.Örneklemi oluşturan İngilizce ders kitaplarında kullanılan fotoğraf resimleme ve karikatür kullanım yoğunluğu tespit edilip her bir görselin metinle ilişkisi ve plastik problemleri incelenmiştir. Yapılan araştırmalarda ders kitaplarında kullanılan görsellerin daha öncede incelendiği fakat bu ders kitaplarının ağırlıklı olarak Türkçe, Hayat bilgisi, Fen bilgisi, Matematik ve Bilgisayar ders kitapları alanlarında yoğunlaştığı görülmüştür. Bu anlamda da araştırmanın bu alandaki boşluğu dolduracağı düşünülmektedir.Ders kitabı resimlemeleri belirli estetik kaygılar dikkate alınarak çocukların zihinsel ve resimsel gelişim düzeylerine uygun olarak hazırlanmalıdır. Araştırmada incelenen İngilizce 6., 7., ve 8. sınıf ders kitaplarında baskı kalitesinin çok düşük olduğu ve resimlemelerle fotoğrafların bir arada kullanıldığı tespit edilmiştir. Ayrıca figürlerdeki anatomik bozukluklar çocukların sanatsal gelişimlerinde olumsuzluklara neden olacak bouyuttadır. Bazı resimlemelerde cetvel kullanımı ve şablonlaşmaya yönelik görseller karşımıza çıkmıştır. Bu durum kitabın görsel tasarım yönünden bazı uyumsuzluklara sahip olduğu ve yeniden ele alınarak öğrenci için daha uygun bir hale getirilmesi gerektiğini ortaya çıkarmıştır.ANAHTAR KELİMELER: resimleme, görsel, İngilizce , ilköğretim, ders kitabı, yaş grubuen_US
dc.formatXIII, 133 y. : şekil ; 30 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Öğrenim ve öğretim (İlk)en_US
dc.subjectİllüstrasyonen_US
dc.subjectGörsel-işitsel eğitimen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS K48i 2008en_US
dc.titleİlköğretim İngilizce ders kitaplarındaki (11-14 yaş) resimlemelerin çocukların yaş grubuna uygunluğu / İlter Kılıçoğlu; Danışman İ. Halil Türkeren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster