Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaptan, Ata Yakup, 1971-
dc.contributor.authorÖzmutlu, Aytaç
dc.date.accessioned2020-07-22T08:00:52Z
dc.date.available2020-07-22T08:00:52Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/65022.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/29911
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2009en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 65022en_US
dc.description.abstractAlgılarımızın açık olduğu her an, bir iletişim etkinliği içerisinde bulunabileceğimiz anlamına gelmektedir. Buradan anlıyoruz ki; iletişim, insan yaşantısının en vazgeçilmez olgusudur ve en yaygın kullanımı, görsel yollarla gerçekleşmektedir. Görsel iletişimin doğru ve aktif bir biçimde gerçekleştirilebilmesi için içerisinde bulundurduğu görsel öğelerin sistemli bir şeklide bir araya getirilebilmesi lazımdır. Grafik tasarım bu noktada iletişimin önemli bir öğesi haline gelmektir. Grafik tasarımın çeşitli uygulama alanları ve diğer kitle iletişim araçları arasında arasında afiş farkı bir yere sahiptir. Günlük yaşantımızda sıkça karşılaştığımız, çeşitli türleriyle beğenilerimizi, düşüncelerimizi , ve yönelimlerimizi etkilemeye çalışan bu kitle iletişim aracı toplumsal yaşamımııznı önemli bir parçasıdır. Bu nedenle estetik ve sanatsal niteliklerinin yanında en az onlar kadar belki de daha fazla oranda mesaj iletme yani iletişim görevi vardır. Kavramsal yönden güçlü bir afişin tasarlanabilmesi, tasarımcının içinde yaşadığı toplumun özelliklerini ve değer yargılarını iyi bilmesiyle dolayısıyla afiş üzerinde anlamı oluşturan göstergeleri etkili bir şekilde düzenleyebilmesiyle mümkündür. Burada grafik tasarımın göstergebilim ile olan ilişkisi önemlidir. Göstergebilim genel anlamda göstergeleri inceleyen ve bir araya getirilişlerinin altında yatan anlamları çözmeye çalışan bir bilim dalıdır. Bu araştırmanın amacı güzel sanatlar eğitimi bölümlerinde afiş konusunun işleniş süreçlerinde göstergebilimsel çözümleme yönteminin kullanılmasının önemine değinmektir. Bu yöntemin gerekliliğini kavrayarak çalışmalarında kullanan öğrencilerin sahip olacağı kazanımlar ifade edilmiştir. Son bölümde ise bu yöntemin kullanılış biçimlerini örnekleyen çözümlemelere yer verilmiştir. ANAHTAR KELİMELER: afiş, grafik tasarım, göstergebilim, iletişim, eğitim.en_US
dc.formatIX, 100 y. : şekil; 30 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGrafik tasarımen_US
dc.subjectAfiş tasarımıen_US
dc.subjectGüzel sanatlaren_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS Ö99g 2009en_US
dc.titleGrafik tasarım atölye derslerinde afiş konusunun uygulama ve çözümleme süreçlerinde göstergebilimsel çözümleme yönteminin kullanımı / Aytaç Özmutlu; Danışman Ata Yakup Kaptanen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster