• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zihinsel engelli öğrencilerin kavram öğretiminde kullanılan etkileşimli eğitim CD'lerinin görsel tasarım ilkelerine ve içeriğe uyumu / Sevda Yılmaz; Danışman Yakup Kaptan

Tarih

2008

Yazar

Yılmaz, Sevda

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Etkileşimli eğitim CD’leri öğrencinin kendisinin birebir iletişimde bulunarak bilgiye ulaşabileceği en etkili öğretim araçlarından biridir. Algılama güçlüğü yaşayan zihinsel engelli öğrencilerin eğitimlerinde kullanılan etkileşimli eğitim CDlerinin görsel tasarımlarının söz konusu gruptaki öğrencilerin öğretmenlerini destekleyecek nitelikte tasarım ilke ve ögelerine uygun hazırlanması gerekmektedir.Kavramalar, somut yada soyut düşünce ve varlıkların zihnimizdeki simgeleridir. Bu simgeler günlük yaşamın her alanında yer almaktadır. Bu araştırmada zihinsel engelli öğrencilerin kavram öğretiminde kullanılan etkileşimli eğitim CDlerinin görsel tasarım ilkelerine ve kavram öğretim sistematiğine uyumu incelenmiştir. Çalışmada ilgili yayın ve araştırmalar doğrultusunda , etkileşimli eğitim cdlerinin görsel etkililiğinin değerlendirilebileceği 15 ölçüt bulunmuştur. Örneklemi oluşturan iki cdnin görselleri belirlenen 15 ölçüte göre çözümlenmiştir. Çözümlemeler sonunda cdlerin tasarım ilkelerine ve tasarım ögelerine uygun etkililikte ve kavram öğretim sistematiğine uygun hazırlanmadığı görülmüştür.Araştırma sonunda eğitim CDlerinin niteliğinin artırılabilmesi için 15 ölçüt çerçevesinde değerlendirilebileceği ve CDlerin hazırlanma aşamasında özel eğitim resim grafik tasarım uzmanlarının yer almasının yararlı olabileceği söylenebilir.ANAHTAR KELİMELER: zihinsel engellilik, kavram öğretimi, eğitim cdleri, tasarım ilkeleri, tasarım öğeleri

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/65136.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/29909

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [134]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.