• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zihinsel engelli öğrencilerin kavram öğretiminde kullanılan etkileşimli eğitim CD'lerinin görsel tasarım ilkelerine ve içeriğe uyumu / Sevda Yılmaz; Danışman Yakup Kaptan

Date

2008

Author

Yılmaz, Sevda

Metadata

Show full item record

Abstract

Etkileşimli eğitim CD’leri öğrencinin kendisinin birebir iletişimde bulunarak bilgiye ulaşabileceği en etkili öğretim araçlarından biridir. Algılama güçlüğü yaşayan zihinsel engelli öğrencilerin eğitimlerinde kullanılan etkileşimli eğitim CDlerinin görsel tasarımlarının söz konusu gruptaki öğrencilerin öğretmenlerini destekleyecek nitelikte tasarım ilke ve ögelerine uygun hazırlanması gerekmektedir.Kavramalar, somut yada soyut düşünce ve varlıkların zihnimizdeki simgeleridir. Bu simgeler günlük yaşamın her alanında yer almaktadır. Bu araştırmada zihinsel engelli öğrencilerin kavram öğretiminde kullanılan etkileşimli eğitim CDlerinin görsel tasarım ilkelerine ve kavram öğretim sistematiğine uyumu incelenmiştir. Çalışmada ilgili yayın ve araştırmalar doğrultusunda , etkileşimli eğitim cdlerinin görsel etkililiğinin değerlendirilebileceği 15 ölçüt bulunmuştur. Örneklemi oluşturan iki cdnin görselleri belirlenen 15 ölçüte göre çözümlenmiştir. Çözümlemeler sonunda cdlerin tasarım ilkelerine ve tasarım ögelerine uygun etkililikte ve kavram öğretim sistematiğine uygun hazırlanmadığı görülmüştür.Araştırma sonunda eğitim CDlerinin niteliğinin artırılabilmesi için 15 ölçüt çerçevesinde değerlendirilebileceği ve CDlerin hazırlanma aşamasında özel eğitim resim grafik tasarım uzmanlarının yer almasının yararlı olabileceği söylenebilir.ANAHTAR KELİMELER: zihinsel engellilik, kavram öğretimi, eğitim cdleri, tasarım ilkeleri, tasarım öğeleri

URI

http://libra.omu.edu.tr/tezler/65136.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/29909

Collections

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [134]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Library || Ondokuz University || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs University, Samsun, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Ondokuz University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.