Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaptan, Ata Yakup, 1971-
dc.contributor.authorSürmeli, Kader
dc.date.accessioned2020-07-22T08:00:50Z
dc.date.available2020-07-22T08:00:50Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/52186.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/29903
dc.descriptionTez (doktora) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2010en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 52186en_US
dc.description.abstractBelirli kitlelere özel konularla ilgili bilgi ve düşüncelerin aktarıldığı, belirli zaman aralıklarıyla yayımlanan dergilerdeki çeşitlilik her geçen gün artmaktadır. Çocuk dergileri, çocuğun düşünme, dil ve okuma becerisini geliştirmek, okul dışında geçirdiği zamanı daha kaliteli kılmak, çocuğu eğitmek, bilinçlendirmek ve eğlendirmek gibi işlevlere sahip olan basılı iletişim araçlarıdır. Basılı iletişim araçları, okuyucuda ilgi uyandırmaya ve mesajlarını okuyucuya ulaştırmaya çalışırlar. Mesajın iletilmesinde, sunuluşu önemlidir. Bu anlamda basılı iletişim araçlarının, mesajlarını okuyucuya hızlı ve etkili bir şekilde iletebilmesi için, iyi bir grafik tasarıma ihtiyacı vardır. Çocuk dergilerinde güncel bilgi, çağdaş bir beğeni anlayışı içerisinde ve çağdaş malzemelerle sunulmalıdır. Tasarım sürecinde, yaratıcılık bilgiyle bütünleşmekte ve teknolojiye iletişim ortamına aktarılmaktadır. Çocuk dergilerindeki etkili görsel imgeleri destekleyen mesajın hedef kitleye ulaşmasını sağlayan tasarımlar yapabilmek için tasarımcı; hedef kitlenin pedagojik özelliklerini yakından tanımalı ve tasarımlarını bu yaş grubunun ilgi, ihtiyaç ve beğenilere göre yapmalıdır. Ancak Türkiye’de yayımlanan çocuk dergileri incelendiğinde çeşitli tasarım sorunları göze çarpmaktadır. Ülkemizde yayın hayatını sürdüren eğitim amaçlı çocuk dergilerinin hedef kitlesini, çoğunlukla geniş bir yaş aralığının oluşturduğu görülmektedir. İnternet teknolojisinin her geçen gün biraz daha olumsuz etkilediği çocuk dergiciliğinde, hedef kitle genişletilerek, daha fazla okur edinme amacı güdülmektedir. Ekonomik nedenlerden kaynaklanan bu durum, dergilerin tasarımı açısından da çocuğa göreliğinde bir takım sorunlar yaratmaktadır. Araştırmada “5–15 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri” bölümünde, bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişim özellikleri ile çocuk resimleri gelişim evreleri; “Çocuk Dergiciliği” bölümünde, eğitim amaçlı çocuk dergilerinin önemi ve çocuk dergiciliğinin tarihçesi ele alınmaktadır. “Grafik Tasarım ve Eğitim Amaçlı Çocuk Dergilerinin Tasarım Elemanları” bölümünde, iletişim, görsel iletişim, grafik tasarım, görsel tasarım öğeleri ve tasarım ilkeleri açıklanmakta ve eğitim amaçlı çocuk dergilerinin tasarım elemanlarına yer verilmektedir. Türkiye’de Eğitim Amaçlı Çocuk Dergilerinde Karşılaşılan Temel Grafik Tasarım Sorunları” bölümünde, araştırmada elde edilen bulgular ışığında çocuk dergisi tasarlama ölçütleri belirlenmiş, araştırmanın örneklemini oluşturan eğitim amaçlı çocuk dergilerinin 2008 yılına ait 4’er sayısı, belirlenen bu ölçütlere göre incelenmiştir.en_US
dc.formatVIII, 248 y. : resim ; 30 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDergi tasarımıen_US
dc.subjectÇocuk dergilerien_US
dc.subjectGörsel iletişimen_US
dc.subject.otherTEZ DOK S961t 2010en_US
dc.titleTürkiye'de eğitim amaçlı çocuk dergilerinde karşılaşılan temel grafik tasarım sorunları ve sorunlara çözüm önerileri / Kader Sürmeli; Danışman Ata Yakup Kaptanen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster