• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programlarındaki ahlaki davranışların gerçekleşme düzeylerini etkileyen sosyo-kültürel faktörlerin incelenmesi / Raif Özcan; Danışman Mevlüt Kaya

Tarih

2006

Yazar

Özcan, Raif

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Araştırma ilköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programlarındaki ahlaki davranışların gerçekleşme düzeylerini etkileyen sosyo-kültürel değişkenleri incelemek amacı ile düzenlenmiştir.Araştırmanın evrenini 2005-2006 öğretim yılında Samsun il ve Çarşamba ilçe merkezinde öğrenim gören İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programını tamamlamış lise birinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır.Araştırmanın örneklemini ise Samsun İl merkezinde Tülay Başaran Anadolu Lisesi, Atakum Endüstri Meslek Lisesi, Samsun Kız Meslek Lisesi , Yeni Samsun Lisesi ve Çarşamba ilçe merkezinde Yeşilırmak Lisesi, Çarşamba Anadolu Lisesi, Çarşamba Lisesi ve Çarşamba Endüstri Meslek Lisesi'ne devam eden 811 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada öğrencilerin ahlaki davranışlarının gerçekleşme düzeyi üzerinde etkili olduğu düşünülen cinsiyet,derslerdeki başarı durumu, anne-baba öğrenim durumu, anne-baba mesleği, ailenin ekonomik durumu, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin ahlaki davranışları kazandırmada etkililiği Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin gerekliliği genel olarak Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerini ve dersini sevme durumu olmak üzere 11 sosyo-kültürel değişken ele alınmıştır.Araştırmanın bağımlı değişkenini oluşturan öğrencilerin ahlaki davranışlarının gerçekleşme düzeyini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen "Ahlaki Davranış Envanteri" ve "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizi SPSS (Statiscal Package for Social Sciences)paket programı ile yapılmıştır. Hipotezlerin test edilmesinde t-testi ve varyans analizi (ANOVA -F testi) kullanılmıştır.Sonuç olarak cinsiyet, başarı, ailenin ekonomik durumu, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin ahlaki davranışları kazandırmada etkili olma ve gereklilik durumu Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersini ve öğretmenlerini sevme durumunun öğrencilerin ahlaki davranışlarının gerçekleşme düzeyi üzerinde etkili olduğu görülmüştür.

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/16121.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/29890

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [178]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.