İmam-hatip liselerinde okutulan fıkıh dersi programının değerlendirilmesi / Şuayip Özdemir; Danışman Hüseyin Peker.
Özet
Bu araştırma fıkıh dersi programını öğretmen ve öğrenci görüşlerine dayalı olarak değerlendirmek ve proğramın geliştirilmesine ilişkin öneriler hazırlamak amacıyla düzenlenmiştir. Araştırmada 1993- 1994 öğretim yılında 13 değişik okulda görev yapan 50 branş öğretmeni ve 6 farklı okulda okuyan 300 öğrenci örnekleme alınmıştır. Toplanan veriler , kişisel bilgiler ve programa ilişkin olgular olmak üzere iki ana başlık altında değerlendirilmiştir. Önce öğretmenler , daha sonra da öğrencilerle ilgili bulgular değerlendirmeye alınmıştır. Sonuç olarak fıkıh dersi programıyla ilgili çözülmesi gereken pek çok problemin olduğu görülmektedir. Bu problemlerin çözümünde öğretmenlere , okul yöneticilerine , Milli Eğitim Bakanlığındaki ilgili mercilere önemli görevler düşmektedir.