• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İlköğretimde din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin başarısını etkileyen faktörler / Mehmet Ayas; Danışman Mevlüt Kaya.

Tarih

2000

Yazar

Ayas, Mehmet

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmada , ilköğretim öğrencilerinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi başarısını etkileyebileceği düşünülen bazı faktörler incelenmiştir. Araştırma , Ssmsun İli Bafra ilçesi Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı çeşitli ilköğretim okullarına 1998-1999 öğretim yılında kayıtrlı olan ve tesadüfi olarak seçilen 404 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın bağımlı değişkenli olan " Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi başarısı " hazırlanan " Başarı Testi " ile ölçülmüştür . Araştırmanın bağımsız değişkenleri ise, " Kişisel Bilgi Anketi " ile ölçülmüştür. Anket ve Başarı Testi ile elde edilen veriler , varyans analizi Tukey-HSD ve t-testi ile analiz edilmiştir. Sonuçların önemlilik düzeyi ve başarı puan ortalamaları arasındaki farkın önem kontrolünde en çok 0.05 hata payı esas alınmıştır. Araştırmanın bulgularında , bazı faktörler bakımından öğrencilerin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi başarıları arasında farklılık gözlenmiştir. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dergisi yeterli bulup bulmamaya göre, dersi işleme yöntemlerine göre, okula severek gidip gitmemeye göre, ailenin gelirine göre, öğretmenin sevilip sevilmemesine göre , öğrencinin ibadetini tapıp yapmamasına göre ve anne - babanın ibadetlerini yerini getirip getirmemesine göre öğrencilerin başarıları arasında önemli ilişki bulunmuştur. Cinsiyete kaldıkları yerlere , sürekli hastalıklarının bulunmasına , ilkokulu bitirdiği yere ,kardeş sayısına , anne - babanın mesleğine ve çallışmasına , aile yapısına ,dersi gerekli bulup bulmamasına , dersi sevip sevmemesine , diğer bireylerin ibadetlerine , Kur'an kursuna gidip gitmemesine ve kitap okuyup okumamasına göre öğrencilerin başarıları arasında önemli bir ilişki bulunmamıştır.

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/35505.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/29862

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [178]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.