Bilgisayar destekli din öğretimi / Aşkın Asan; Danışman Hüseyin Peker.
Özet
Bu araştırmada, din öğretiminde kullanılmak üzere Gagne'nin 9 öğretim durumlarını içeren eğitsel nitelikli bir ders yazılımı hazırlama, uygulama ve uygulama sonuçlarını değerlendirme amacı güdülmüştür. Bu araştırmanın verileri tarama ve deneme modelleri çerçevesinde yürütülmüştür. Araştırmanın tarama modeli çerçevesinde BDÖ ve ders yazılımları ile ilgili literatür taranmış, ders yazılımına ilişkin uzman görüşleri alınmış ve öğrencilerin ders yazılımına ilişkin ilgileri belirlenmiştir. Araştırmanın deneme modeli çerçevesinde ise tek grup öntest-sontest modeli ile, hazırlanan ders yazılımının öğrenme üzerindeki etkisi ölçülmüştür. Hazırlanan ders yazılımı uzmanlara göre öğretim, görüntü, program ve eğitim programı yeterliği bakımından eğitsel niteliklere sahiptir ve Gagne'nin 9 öğretim durumunu içermektedir. Yazılım, öğretici bir özelliğe sahiptir. Yazılım, bilgisayar destekli din eğitiminde etkili bir araç olarak kullanılabilir. Ayrıca hazırlanan ders yazılımına ilişkin öğrencilerin ilgilerini olumlu yönde olduğu saptanmıştır.