• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Üniversite öğrencilerinin utangaçlık düzeylerine göre stresle başa çıkma stratejilerinin incelenmesi / Hatice Epli Koç; Danışman T. Fikret Karahan

Tarih

2006

Yazar

Koç, Hatice Epli

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmada Ondokuz Mayıs Üniversitesine bağlı çeşitli fakültelerde öğrenim gören lisans öğrencilerinin utangaçlık düzeylerine göre stresle başa çıkma stratejilerinin farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırmada verilerin toplanmasında üniversite öğrencilerinin stresle başa çıkma stratejilerini ölçme amacıyla Şahin ve Durak (1995) tarafından üniversite öğrencilerine uyarlaması yapılan "Stresle Başa çıkma Tarzları Ölçeği" utangaçlık düzeylerini belirleme amacıyla Güngör (2001) tarafından geliştirilen geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan "Utangaçlık Ölçeği" kullanılmıştır.Araştırmanın evrenini 2004-2005 öğretim yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi'ne bağlı çeşitli fakültelerde öğrenim görmekte olan öğrenciler oluşturmaktadır.Araştırmanın örneklemi ise bu fakültelerden Küme Örnekleme Yöntemi ile seçilmiş olan 710 kız ve 636 erkek, toplam 1346 öğrenciden oluşmaktadır.Verilerin analizinde SPSS 11.0 paket programı kullanılmış olup Tek Yönlü Varyans Analizi ve LSD tekniklerinden yaralanılmıştır.Sonuçların yorumlanmasında ise 0.05 anlamlılık düzeyi üst değer olarak alınmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular maddeler halinde şu şekilde özetlenebilir: Utangaçlık düzeyi düşük olan öğrencilerin stresle başa çıkmada kendine güvenli yaklaşım stratejisini daha çok kullandıkları saptanmıştır. 2.Utangaçlık düzeyi düşük olan öğrencilerin stresle başa çıkmada iyimser yaklaşım stratejisini daha çok kullandıkları saptanmıştır. 3.Utangaçlık düzeyi yüksek olan öğrencilerin stresle başa çıkmada çaresiz yaklaşım stratejisini daha çok kullandıkları saptanmıştır. 4.Utangaçlık düzeyi yüksek olan öğrencilerin stresle başa çıkmada boyun eğici yaklaşım stratejisini daha çok kullandıkları saptanmıştır. 5.Utangaçlık düzeyi düşük olan öğrencilerin stresle başa çıkmada sosyal desteğe başvurma stratejisini daha çok kullandıkları saptanmıştır.

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/16122.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/29657

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [243]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.