• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Doktora Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Doktora Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Florida insan ilişkileri becerileri eğitimi modelinin grup üyelerinin kaygı, yalnızlık, atılganlık, kendini açma ve empatik beceri düzeylerine etkisi / Mehmet E. Sardoğan; Danışman Yaşar Barut.

Tarih

1998

Yazar

Sardoğan, Mehmet E.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın amacı, Florida İnsan İlişkileri Becerileri Eğitimi Modeli'nin üniversite öğrencilerinin kaygı, yalnızlık, atılganlık, kendini açma ve empatik beceri düzeylerine olan etkisini araştırmaktır. Bu araştırma 1996-1997 öğretim yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi'ne devam eden öğrenciler üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın deney ve kontrol grubu toplam 56 öğrenciden oluşmuştur. Bu araştırmada kontrol gruplu ön-test ve son-test modeli kullanılmıştır. Araştırmanın başlangıç aşamasında 28'er kişilik deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Deney ve kontrol gruplarına, kaygı,yalnızlık, atılganlık, kendini açma ve empatik beceri envanterleri ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Ön-test uygulamasından sonra deney ve kontrol gruplarının aldıkları puanların ortalamaları arasındaki fark olup olmadığı t test ile kontrol edilmiş ve .05 düzeyinde önemli bir fark olmadığı saptanmıştır. Bu aşamadan sonra deney grubunda bulunan 28 öğrenciye 10 hafta süreyle Florida İnsan İlişkileri Beceri Eğitimi Kursu verilmiştir. Kontrol grubuyla ise herhangi bir çalışma yapılmamıştır. Deney grubunun kaygı ve yalnızlık envanterlerininön-test ve son-test puanların arasındaki farklılığın .01 düzeyinde; kendini açma ve atılganlık envanterlerinin ön-test ve son-test puanların arasındaki farklılığın da .05 düzeyinde önemli olduğu saptanmıştır. Empatik beceri envanteri ön-test son-test puan ortalamaları arasındakifarklılığın ise .05 düzeyinde önemsiz olduğu saptanmıştır. Deney ve kontrol gruplarının ön-test ve son-test puanları ortalamaları arasındaki farklılığın önemli olup olmadığını saptama amacı ile kovaryans analizi tekniği kullanılmıştır. İstatistik işlemler sonucu elde edilen bilimsel bulgular literatür ışığında yorumlanarak psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri ile her düzeyde insan ilişkileri açısından tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur. Florida İnsan İlişkileri Beceri Eğitimi Modelinin Üniversite öğrencilerinin kaygı, yalnızlık, kendini açma ve atılganlık düzeylerine olumlu yönde etkileri olduğu saptanmıştır.

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/31644.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/29478

Koleksiyonlar

  • Doktora Tez Koleksiyonu [28]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.