• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Doktora Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Doktora Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Danışma becerileri eğitiminin üniversite öğrencilerinin iletişim beceri düzeyine etkisi / Seher Balcı; Danışman Kurtman Ersanlı.

Tarih

1996

Yazar

Balcı, Seher

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın amacı, danışma becerileri eğitiminin üniversite öğrencilerinin iletişim beceri düzeylerine etkisini araştırmaktadır. Bu araştırma 1995-1996 öğretim yılında Ondokuzmayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi , Psikolojik Danışma ve Rehberlik Anabilim Dalına devam eden öğrenciler üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın deney ve kontrol grubu 31,öğrenciden meydana gelmiştir. Deney ve konyrol grubunun iletişim beceri düzeyleri , İletişim Beceri Envanteri ile ön-test, son-test aşamaları ile ölçülmüştür. Psikolojik danışma ve rehberlik anabilim dalına devam eden öğrencilerin sağlıklı iletişimde bulunabilmeleri danışanları ile başarılı bir danışma sürecini geçirebilmeleri için temel iletişim becerilerini kazanmış ve iletişim beceri düzeylerinin gelişmesi gerekmektedir. Bu da ancak temel iletişim becerilerini kazandırıcı bir eğitimden geçmeleri ile mümkün olabilir. Bu araştırmada uygulanan danışma becerileri eğitimi, bireylerin iletişim beceri düzeylerini artırmaya yönelik bir eğitim programıdır. Danışma becerileri eğitiminde bireylere temel iletişim becerilerini kazandırmak için grup içinde etkinlikler düzenlenmiş , sonra bu etkinlikler grup oturumlarında tartışılmıştır. Oturumlar 1.5 saat olmak üzere 12 hafta sürmüştür. 12 oturumluk çalışmanın sonunda deney ve kontrol gruplarına uygulanan İletişim Beceri Envanteri ön-test puan ortalamaları ile son-test puan ortalamaları arasında bir fark olup olmadığını belirlemek için t-testi kullanılmıştır. t-testi sonuçlarına göre deney grubunun İBE ön-test puanlarının ortalaması ve son-test puanlarının ortalaması arasındaki farkın .001 düzeyinde anlamlı olduğu buna karşılık, kontrol grubunun İBE ön-test puanlarının ortalamaları arasındaki farkın .05 düzeyinde anlamlı olmadığı deney ve kontrol gruplarının son-test puanlarının ortalamaları arasındaki farkın .01 düzeyinde anlamlı olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca iletişim beceri düzeyleri düşük olan deney grubunun ön-test, son-test puanları arasında .001 düzeyinde anlamlı fark olduğu bulunmuştur. İletişim beceri düzeyleri yüksek olan deney grubunun ön-test,son-test puanları arasında ise anlamlı fark olmadığı bulunmuştur. Tüm bu bulgular , deney grubu ön-test,son-test puanlarının ortalamaları arasındaki farkın uygulanan danışma becerileri eğitiminden ileri geldiğini danışma becerileri eğitiminin üniversite öğrencilerinin iletişim beceri düzeylerini artırmada etkili olduğunu göstermektedir. Elde edilen bulgular literatür ışığında yorumlanarak psikolojik danışma hizmetleri açısından tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur. Danışma becerileri eğitiminin üniversite öğrencilerinin iletişim beceri düzeylerini artırmada etkiliolduğu ve bu yöntemin PDR dışındaki diğer bölüm öğrencilerine ve psikolojik danışma ve rehberlik hizmeti veren uzmanların iletişim beceri düzeylerini artırmak için kullanılabileceği önerilmiştir.

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/35952.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/29473

Koleksiyonlar

  • Doktora Tez Koleksiyonu [28]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.